محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

برگزاری تمرینات دور میزی و عملیاتی مدیریت خطر،بحران و بلایا در مرکز آموزشی درمانی ضیائیان

تمرینات دوره میزی مدیریت بحران، تحت عنوان شرح وظایف اعضاء چارت فرماندهی بحران اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی ضیائیان، دومین کمیته مدیریت خطر، حوادث و بلایا در سال نودوهفت روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس مرکز برگزار شد.
در ابتدای این نشست که با حضور دکتر عفت پناه رئیس، پناهی مدیر و دیگر اعضاء این کمیته برگزار شد؛ مصوبات گذشته مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر بین اعضاء مصوبات جدید اتخاذ شد. در ادامه بنا بر اجرای تمرینات دوره میزی و عملیاتی بحران؛ اولین مانور این کمیته در سال ۹۷ تحت عنوان شرح وظایف اعضاء چارت فرماندهی بحران اجرا شد.
سعیدی دبیر این کمیته با اعلان و فراخوان اعضاء چارت اتاق عملیات بحران بیمارستان سناریوی این مانور را شرح داد. سعیدی در توضیح این سناریو اظهار داشت که زلزله ای به قدرت ۶ ریشتر به وقوع پیوسته و علاوه بر ورود مجروحین به صورت سرپایی و ازطریق آمبولانسهای اورژانس، قسمتی از تأسیسات بیمارستان نیز دچار حریق شده که بر اثر این فرایند برق بیمارستان قطع گردیده که بوسیله ژنراتورها برق مجدداً برمی‌گردد.
دکتر عفت پناه رئیس و فرمانده بحران بیمارستان از کلیه مسئولین واحدهای پشتیبانی، برنامه‌ریزی، مالی و عملیاتی خواست ضمن تشکیل جلسه‌ای با واحدهای تابع خود فوراً گزارشی دقیق از وضعیت آسیب های وارد شده به بیمارستان، وضعیت تغذیه ها و تجهیزات و وضعیت بیماران بخش های اورژانس، اتاق عمل و بخشهای ویژه را تحویل دهند.
در پایان این تمرین دورمیزی هریک از اعضاء وظایف و مسئولیتهای فوری خود را بلافاصله پس از حادثه شرح دادند.
خبر: مهدی صدفی
 
کلمات کلیدی
مهدی  صدفی
تهیه کننده:

مهدی صدفی