محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

برگزاری سمپوزیوم یک‌روزه جنبه های پزشکی قانونی، تشخیص و درمان بیماری ها در بیمارستان ضیائیان

در سمپوزیوم یک‌روزه جنبه های پزشکی قانونی، تشخیص و درمان بیماری ها کیس ریپورت تخصص های مختلف مطرح شد و جنبه های قانونی آن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی ضیائیان، سمپوزیوم یک‌روزه جنبه های پزشکی قانونی، تشخیص و درمان بیماری ها با حضور دکتر مهدی رضایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد عفت پناه رئیس بیمارستان، اعضای هیئت علمی، رزیدنت ها، دستیاران و کارورزان روز پنج‌شنبه ۲۱ آذر ۹۸ در سالن همایش‌های بیمارستان ضیائیان برگزار شد.
دکتر محمدعفت‌پناه فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان و رئیس بیمارستان در ابتدا این سمپوزیوم ضمن خیر مقدم به میهمانان در مورد اهداف این سمپوزیوم به بیان مطالبی پرداخت و گزارشی در خصوص کمیته های مورتالیتی و موربیدیتی ارائه کرد.
دکتر مهدی رضایی در ادامه این مراسم در خصوص جایگاه کمیته های مورتالیتی و موربیدیتی در بیمارستان ها سخنرانی کرد و ضمن اشاره به جایگاه این کمیته در ارتقای کیفیت خدمات سلامت جامعه به برگزاری این کمیته در بیمارستان ها تاکید و آن را بسیار مهم خواند.
دکتر اردشیر شیخ آزادی مدیر گروه تخصصی پزشکی قانونی و دبیرعلمی کمیته مورتالیتی و موربیدیتی این بیمارستان نیز در این نشست در خصوص جنبه های مختلف موارد پزشکی قانونی و همچنین جنبه های مختلف صدور گواهی فوت، جواز دفن، رضایت نامه و برائت نامه های پزشکی برای حاضرین سخنرانی کرد.
در ادامه این مراسم به ترتیب دکتر سمیه مراد پناه عضو هیئت علمی گروه زنان در خصوص  کیس ریپورت در تخصص زنان، دکتر ابوالفضل زنده دل معاون آموزشی و عضو هیئت علمی گروه داخلی در خصوص  کیس ریپورت در تخصص داخلی، دکتر سعید ناطقی معاون درمان و عضو هیئت علمی گروه قلب در خصوص  کیس ریپورت قلب و دکتر غزال شریعت پناهی عضو هیت علمی گروه اطفال در خصوص  کیس ریپورت اطفال سخنرانی کردند که پس از طرح این موارد جنبه های قانونی آن بررسی شد.
درپایان این سمپوزیوم، دکترزندل با توجه به پرونده های یکسال اخیر مطروحه در کمیته مورتالیتی و موربیدیتی بیمارستان نکات مهم پرونده ها را به صورت « Learn&Sharing » ارائه کرد.
خبر وعکس: مهدی صدفی

کلمات کلیدی
مهدی  صدفی
تهیه کننده:

مهدی صدفی