محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

برگزاری کارگاه هموویژلانس در مرکز آموزشی درمانی ضیائیان

کارگاه هموویژلانس با هدف توانمندسازی دوره ای پرستاران و کارشناسان آزمایشگاه صبح امروز در مرکز آموزشی درمانی ضیائیان برگزار شد.

هموویژیلانس به معنای مراقبت از دریافت کنندگان خون و فرآورده های خونی در مقابل عوارض ناخواسته ناشی از انتقال خون است هموویژیلانس یک سیستم نظارت کشوری بر سلامت خون و فرآورده های آن در تمامی مراحل در زنجیره انتقال خون یعنی از زمان خونگیری از اهداء کنندگان تا پیگیری دریافت کنندگان خون و فراورده ها، گردآوری و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به اثرات ناخواسته انتقال خون و اعلام خطر به منظور تصحیح و اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع مجدد آنهاست.
 به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی ضیائیان، در راستای استقرار این سیستم و توانمندسازی دوره ای پرستاران و کارشناسان آزمایشگاه؛ دوره آموزشی هموویژیلانس روز شنبه ۲۳ تیر ماه ۹۷ در سالن آمفی تئاتر مرکز برگزار شد. در این دوره در خصوص تعریف و اهداف اجرای هموویژیلانس، آشنایی با انواع فرآورده‌های خونی، نحوه نگهداری و اندیکاسیون، آشنایی با نحوه تزریق خون، آماده‌سازی بیمار و آماده سازی فرآورده‌های خونی، مراحل تحویل گرفتن خون و فراورده ها، عوارض حاد مرتبط با تزریق خون، نحوه و اهمیت گزارش دهی عوارض انتقال خون توسط طالبی کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار، زارعی مسئول بانک خون و مطلبی کارشناس بهبود آزمایشگاه صحبت شد.
خبر و عکس: مهدی صدفی

کلمات کلیدی
مهدی  صدفی
تهیه کننده:

مهدی صدفی