محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

برگزاری کارگروه HPH

کارگروه HPH با هدف ایجاد توانایی در بیماران و همراهان آنها برای افزایش کنترل سلامت خود در سالن کنفرانس مرکز برگزار شد.

طبق تعریف، ارتقای سلامت عبارتست از «روند ایجاد توانایی در افراد برای افزایش کنترل بر ارتقای سلامت خود» و در برگیرنده آموزش سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و خدمات بازتوانی است. همچنین شامل توانمندسازی بیماران، خانواده‌هایشان و کارکنان بیمارستان در جهت بهبود سلامت فیزیکی، روانی و اجتماعی مرتبط با سلامت است.
بیمارستان‌ها نقش مهمی در ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و تامین خدمات بازتوانی ایفا می‌کنند. برخی از این فعالیت‌ها یک جز لازم از کار بیمارستان بوده‌اند، با این حال شیوع در حال افزایش بیماری‌های مرتبط با شیوه زندگی و مزمن، نیازمند چشم‌اندازی وسیع‌تر و تامین سیستماتیک فعالیت‌هایی چون آموزش درمان، راهبردهایی برای ارتباطات موثر جهت توانمندسازی بیماران برای قبول یک نقش فعال در مدیریت بیماری‌های مزمن و یا مشاوره ‌های تشویق کننده است.
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی ضیائیان، کارگروه HPH (بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت) با حضور همکاران معاونت اجتماعی و معاونت درمان دانشگاه، دکتر عفت پناه رئیس و مدیران ارشد بیمارستان روز یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ در سالن کنفرانس بیمارستان برگزار شد.
در این جلسه که با هدف ایجاد توانایی در بیماران و همراهان آنها برای افزایش کنترل سلامت خود برگزار شد دکتر عفت پناه رئیس مرکز ضمن خوشامدگویی به اعضا این جلسه در ابتدا با معرفی بیمارستان و تاریخچه آن مطالبی را در مورد آغاز کار این مرکز به عنوان بیمارستان مروج سلامت مطرح کرد.
دکتر عفت پناه ضمن اشاره به شرایط ویژه مرکز آموزشی درمانی ضیائیان از همکاری دوجانبه جهت بهره مند شدن بیماران و خانواده هایشان در زمینه های آموزشی مختلف درمانی ابراز خرسندی کرد.
دکتر خزایی پور متخصص پزشکی اجتماعی در ادامه از روند اجرای برنامه‌های آموزشی و همچنین گایدلاین های که نسبت به سن  هر فرد تنظیم شده و دکتر برکتی از روشهای آموزش به بیمار و همراه بیمار، پرسنل، سازمان و جامعه مباحثی را مطرح کردند.

 

کلمات کلیدی
مهدی  صدفی
تهیه کننده:

مهدی صدفی