محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

دوره آموزشی محاسبات دارویی و خطاهای دارویی در بیمارستان ضیائیان برگزار شد

کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار بیمارستان ضیاییان به ارائه مطالبی در خصوص آمار خطاهای دارویی در دنیا، کشور ایران و همچنین بیمارستان ضیائیان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی ضیائیان، دوره آموزش محاسبات دارویی و خطاهای دارویی روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه ۹۸ در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان برای کادر درمان این مرکز برگزار شد.
طالبی کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار این بیمارستان در ابتدای این کلاس به ارائه مطالبی در خصوص آمار خطاهای دارویی در دنیا، کشور ایران و همچنین بیمارستان ضیائیان پرداخت.
وی با تأکید بر اینکه توجه به داروهای مشابه و داروهای پرخطر و تدوین و اجرای دستورالعمل دادن داروها از میزان عوارض داروهای پرخطر می‌کاهد به ۸ اصل دارودهی که از مهم‌ترین راه‌های کاهش خطاهای دارویی است اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: ۵۰ درصد از مواردی که منجر به خطاهای دارویی می‌شوند قابل‌پیشگیری است و رسیدن به این هدف را دقت در اجرای ۸ اصل دارودهی به بیمار دانست.
فتح‌آبادی سوپروایزر آموزش به بالین بیمارستان نیز در پایان این کلاس در خصوص اهمیت محاسبات دارویی برای پرستاران صحبت کرد و گفت: اهمیت محاسبات دارویی برای پرستاران به علت تنوع داروها، روش‌های دارودهی، دوزهای درمانی متفاوت و ورود داروهای جدید بسیار ضروری است.
خبروعکس:مهدی صدفی

کلمات کلیدی
مهدی  صدفی
تهیه کننده:

مهدی صدفی