محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

سخنرانی امام جماعت بیمارستان ضیائیان درباره آثار زیارت امام حسین علیه السلام

حجت الاسلام اسدی امام جماعت بیمارستان ضیائیان در خصوص آثار زیارت کربلا گفت: عزت دنیا، طول عمر، راحتی قبر و برزخ نتیجه زیارت سیدالشهدا است.

به مناسبت ولادت حضرت امام حسین علیه السلام، حجت الاسلام اسدی امام جماعت بیمارستان ضیائیان برای نمازگزاران در بین نماز ظهر و عصر درتاریخ 21 اردیبهشت در باره آثار زیارت امام حسین علیه السلام سخنرانی کرد و گفت: پیامبر فرمود از شهادت امام حسین حرارتی در دل مومنین هست که هرگز رو به سردی نخواهد گذاشت. اهل بیت خواستند که این محبت و حرارت و جوشش دائما در قلوب مومنین وجود داشته باشد.
امام جماعت بیمارستان ضیائیان در دیگر آثار زیارت کربلا گفت: عزت دنیا، طول عمر، راحتی قبر و برزخ، اعجاز در مواقفی که در آن عالم گیر، خواهیم کرد، نتیجه زیارت سیدالشهدا است و در هیچ مناسکی اجازه ندارید به خود یا مال یا اطرافیان خود ضرر وارد کنید. اگر به جان و مال در خطر باشد حج تعطیل می شود. اما در مورد زیارت سیداشهدا اینگونه نیست.
وی با اشاره به به اینکه در زمان امام هادی علیه السلام خدمت آن حضرت رسیدند و عرض کردند که بخاطر زیارت سیدالشهدا دست را قطع می کنند، حضرت فرمودند که با این حال به زیارت بروید. عرض کردند یک دست و یک پا را قطع می کنند باز هم حضرت امر به زیارت فرمودند. به حضرت عرض کردند از هر دو نفر زائر، یک نفر را می کشند، باز هم امام هادی علیه السلام امر به زیارت فرمودند.
اسدی در مورد خصائص سیدالشهدا علیه السلام تصریح کرد: روایتی از پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم آمده است یکی «شفا فی تربته» است .خوردن خاک حرام است ولی تربت سیدالشهدا آن حضرت نه تنها حرام نیست بلکه خوردن آن مستحب است. لذا در احکام داریم که وقتی طفل به دنیا می آید مستحب است که کام او را با تربت امام حسین علیه السلام بردارند. همچنین مستحب است قبل از اینکه میت را دفن کنند در دهان و زیر زبان و روی پیشانی و کف دست آن تربت قرار دهند. لذا خوردن تربت قبر سیدالشهدا موجب شفای همه دردهاست.
وی در مورد دومین خصوصیت امام حسین علیه السلام گفت: دومین خصوصیت «و الاستجابة الدعا تحت قبته» است که دعا زیر قبه امام حسین علیه السلام مستجاب است. لذا فرمودند وقتی به آنجا مشرف شدید حاجات خود را طلب کنید.
حجت الاسلام اسدی در مورد ویژگی سومی که رسول اکرم در خصوص امام حسین علیه السلام فرموده است، گفت: «و الائمة من ولده» یعنی ائمه بعد از امام حسین همه از اولاد آن حضرت هستند. لذا امام زمان هم که می خواهند خود را معرفی کنند می فرمایند من نهمین فرزند از نسل حسین علیه السلام هستم. لذا خدا به خاطر جهاد و مقاومتی که حسین بن علی علیه السلام برای حفاظت از دین و راه خدا به خرج داد. این ویژگی را به آن حضرت عنایت نموده است.
امام جماعت بیمارستان ضیائیان درپایان سخنرانی خود گفت: ائمه اطهار(علیهم السلام) بارها در روایات خود، پیاده روی به سمت حرم امام حسین(علیه السلام) را توصیه کرده اند و برای هر قدمش اجر و مغفرت ویژه ای در نظر گرفته اند.
کسی که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر حضرت حسین بن علی(علیه السلام) باشد؛ اگر پیاده رود؛ خداوند منّان به هر قدمى که برمى‏ دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏ فرماید./ق

تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *