محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

به مناسبت هفته ملی سلامت مردان

قند خون و فشار خون شهروندان مرد و کارکنان بیمارستان ضیائیان بصورت رایگان اندازه گیری شد

به دنبال اجرای ویژه برنامه های هفته سلامت مردان، قند خون و فشارخون شهروندان مرد و کارکنان مرکز آموزشی درمانی ضیائیان بصورت رایگان اندازه گیری شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان ضیائیان، لیلا مومنی، سوپروایزر آموزش سلامت این بیمارستان با اعلام این خبر، گفت: حفظ و ارتقاء سلامت مردان يکي از مهمترين ابعاد توسعه جامعه محسوب مي شود. با توجه به نقش مردان بعنوان محور اصلي اقتصاد خانواده و نيروي کار در جامعه تلاش براي تامين سلامت جسمي، روحي و رواني آنان تاثير بسزايي درتوسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، بهداشتي و سایر حوزه ها خواهد داشت.
مومنی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف سلامت محور، برنامه های خاصی ویژه هفته ای که به عنوان هفته سلامت مردان از اول تا هفتم اسفند نام گذاری شده، برنامه های مختلفی با شعار سال 1395 آیا در مسابقه سلامت برنده اید؟ در بیمارستان ضیائیان اجرایی شد.
وی افزود: با توجه به شیوع و مشکلاتی که دیابت و فشار خون در صورت عدم کنترل برای افراد ایجاد می کند، لذا یکی از برنامه های محوری این بیمارستان ، طرح پایش رایگان تست قند خون و غربالگری فشارخون ویژه شهروندان مرد و کارکنان شاغل بود که در روز یکشنبه، هشتم اسفند 95 در درمانگاه بیمارستان ضیائیان به اجرا درآمد.
سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان ضیائیان گفت: در این برنامه که به مدت چهار ساعت به طول انجامید، از متقاضیان آقا، تست خون و فشارخون گرفته شد. همچنین آموزش افراد مبتلا و ارجاع به درمانگاه داخلی، توزیع پمفلت و بروشورهای آموزشی مرتبط با اصلاح سبک زندگی و رژیم دیابتی، مراقبت از پای دیابتی و تزریق انسولین، کنترل فشارخون از دیگر اقداماتی بود که در مورد مراجعان انجام شد.
مومنی تصریح کرد: با توجه به غربالگری کارکنان در هفته تغذیه سالم، دو مورد از کارکنان این مرکز در مرحله پردیابت بودند که با ورزش کردن، کاهش وزن و رعایت رژیم غذایی به وضعیت نرمال ارتقاء پیدا کردند.
توضیح این که، این طرح با مشارکت سوپروایزر آموزش سلامت، رابطین سلامت و مسئول درمانگاه انجام شد.

تهیه کننده: