محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

مانور مدیریت بحران با محوریت نشت گاز خردل در بیمارستان ضیائیان برگزار شد

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مانور نشت گاز خردل با محوریت مسمومیت و مصدومیت مراجعه‌کنندگان و افراد شاغل در درمانگاه بیمارستان ضیائیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان ضیائیان، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مانور نشت گاز خردل با محوریت مسمومیت و مصدومیت مراجعه‌کنندگان و افراد شاغل در درمانگاه روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ با حضور ستاد فرماندهی بحران شهرداری منطقه ۱۷، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و راهور ناجا در محیط درمانگاه بیمارستان ضیائیان برگزار شد.
در سناریوی این مانور، پس از نشت گاز خردل و مصدومیت فرضی مراجعه‌کنندگان، گروه هزمت (گروهی که در حوادث خطرناک؛ حوادث ناشی از مواد شیمیایی، انفجاری، بیولوژیک و هسته‌ای رخ می‌دهد، جزء نخستین نیروهایی هستند که برای آلودگی زدایی و ایمنی بخشیدن به محل حادثه وارد عملیات می‌شوند) وارد صحنه حادثه شد و با انجام عملیات پاک‌سازی و اعلام آن، کادر درمان بیمارستان وارد محیط شدند و به درمان و اعزام مصدومین در سطوح مختلف پرداختند.
هدف از اجرای این مانور شناسایی نقاط قابل بهبود و قوّت نیروهای عملیاتی در موقعیت‌های بحرانی و همچنین سنجش سرعت عمل در خصوص تأمین اقلام اساسی و ارتباط سریع با سایر سازمان‌های امدادرسان دیگر بود.

مهدی  صدفی
تهیه کننده:

مهدی صدفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *