محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

نشست سه روزه گروه طب سالمندان دانشگاه در مرکز آموزشی درمانی ضیائیان

گروه طب سالمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران در هفتمین سال تأسیس، در راستای گسترش فعالیت‌های آموزشی و همکاری‌های برون مرزی خود در مرکز آموزشی درمانی ضیائیان تشکیل جلسه داد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی ضیائیان، گروه طب سالمندان دانشگاه در هفتمین سال تأسیس، در راستای گسترش فعالیت‌های آموزشی و همکاری‌های برون مرزی خود، طی سه روز متوالی از 20 تا 21 اسفند ماه 96 میزبان دکتر فاطمه نورهاشمی متخصص طب سالمندان از کشورفرانسه بود.

در این برنامه سه روزه که در بخش طب سالمندان مرکز آموزشی درمانی ضیائیان، که بعنوان تنها بیمارستان داری بخش سالمندان در کشور شناخته می‌شود برگزار شد.

در این جلسات دکتر نورهاشمی تجربه‌های بیست و اندی ساله خود در زمینه مراقبت و درمان بیماران سالمند را با اساتید و دستیاران طب سالمندان در میان گذاشتند.

بررسی اهمیت و جایگاه طب سالمندان و نقش آن در پیشگیری یا کاهش ناتوانی‌ها و بهبود کیفیت زندگی، تفاوت رویکردهای درمانی و تشخیصی در سالمندان با سایر گروه‌های سنی، چگونگی ارزیابی و مدیریت سالمند مبتلا به چندین بیماری زمینه‌ای، سیستم‌های درمانی و مراقبتی سالمندان در کشور فرانسه و بررسی کمبودها در ایران، از جمله موارد مورد بحث این جلسات بود.

در ادامه با برگزاری دو جلسه راند آموزشی بر بالین بیمار و ویزیت بیماران سرپایی مراجعه کننده به درمانگاه، تلاش شد تا به شکلی عملی و ملموس از تجربه استاد نورهاشمی بهره گرفته شود.

رشته طب سالمندان، تخصصی نوپا در ایران با هدف فراهم‌آوردن مراقبت‌ با کیفیت و فردمحور برای افراد بالای ۶۰ سال و ارتقای سلامت، استقلال و کیفیت زندگی سالمندان است. با توجه به سیر صعودی جمعیت سالمندان و تغییر هرم سنی جامعه، بی‌شک تداوم چنین برنامه‌هایی گامی مؤثر در راستای بهبود کیفی خدمت‌رسانی به این گروه آسیب‌پذیر خواهد بود.

خبر و عکس: مهدی صدفی

کلمات کلیدی
مهدی  صدفی
تهیه کننده:

مهدی صدفی