محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

همایش خودمراقبتی در سالمندی در بیمارستان ضیائیان برگزار شد

همایش 'خودمراقبتی در سالمندی'؛ در بیمارستان ضیائیان و با مشارکت اداره سلامت شهرداری منطقه 17 برگزار شد.

هرساله هفته اول اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته جهانی سلامت نام‌گذاری شده که به دنبال آن در کشور ما ایران نیز در این هفته برنامه‌های مختلفی از طرف دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تدارک دیده اجرایی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی ضیائیان، در همین راستا و به همت واحد آموزش سلامت، همایش 'خود مراقبتی در سالمندی' با مشارکت اداره سلامت شهرداری منطقه 17 روز دوشنبه 2 اردیبهشت 98 در سالن آمفی‌تئاتر این بیمارستان برگزار شد.
در ابتدای این همایش دکتر مهردل متخصص داخلی بیمارستان ضمن تعریف پوکی استخوان به روش‌های پیشگیری از پوکی استخوان پرداخت و تغذیه مناسب و ورزش کردن را از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از پوکی استخوان ذکر کرد، ایشان در ادامه به اهمیت فعالیت بدنی در سنین بلوغ دختران برای استحکام استخوان‌ها در دوران بزرگ‌سالی اشاره کرد و در پایان به سؤالات حاضرین پاسخ داد.
در بخش دوم این همایش دکتر بداغ آبادی دستیار طب سالمندی بیمارستان در ابتدای سخنان خود به تعریف دوران سالمندی پرداخت و بر اهمیت ارزیابی آنان در این دوران تأکید کرد.
وی در ادامه به اهمیت تغذیه در سالمندی و همچنین فعالیت بدنی در این دوران اشاره و به جایگزینی رژیم سالم غذایی به‌جای درمان دارویی تأکید کرد و در پایان به سؤالات حاضرین پاسخ داد.
خبروعکس: مهدی صدفی

مهدی  صدفی
تهیه کننده:

مهدی صدفی