محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

کلاس آموزشی آشنایی با بیماری آنفولانزا در بیمارستان ضیائیان برگزار شد

کلاس آموزشی آشنایی با بیماری آنفولانزا با هدف بالابردن سطح آگاهی کارکنان پرستاری و اداری در بیمارستان ضیائیان برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومي بیمارستان ضیاییان، با توجه به شروع فصل سرما و شیوع هر ساله بیماری های فصلی و تنفسی، با هدف بالابردن سطح آگاهی اقشار مردم به خصوص ارائه آموزش های ویژه به کارکنان پرستاری، مامایی، کلاس آموزشی با عنوان آشنایی با بیماری آنفلوانزا ویژه کارشناسان پرستاری،مامایی، اتاق عمل، بیهوشی، کمک بهیاران و کارکنان اداری در روز سه شنبه، 30 آذر 95 در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان ضیائیان برگزار شد.
دکتر سعید رضا جمالی، متخصص عفونی بیمارستان ضیائیان و مدرس این دوره از چگونگی بروز و همچنین شیوع آنفولانزا و نحوه انتقال این ویروس و راه درمان آن، مراقبت از وسایل شخصی و سایر موضوعات مرتبط توضیحات کاملی بیان داشت.
وی با بیان این که آنفولانزا یک بیماری حاد دستگاه تنفسی است که به شدت مسری است و مهمترین عامل پیشگیری از این بیماری، شستن صحیح دست ها و رعایت احتیاطات استاندارد است، تاکید کرد: ویروس هنگام عطسه و سرفه در هوا و به روی اجسام اطراف تا فاصله 2 متری پخش می‌شود.
دکتر جمالی افزود: دست در اثر تماس با اجسام آلوده به ویروس، آلوده می‌شود و اگر شخص دست آلوده خود را به چشم، دهان، یا بینی بمالد، درواقع ویروس را وارد بدن خود کرده و به بیماری مبتلا می‌شود.
متخصص عفونی بیمارستان ضیائیان تصریح کرد: با توجه به اینکه ویروس آنفلوانزا از طریق قطرات ریز تنفسی از بینی و دهان شخص آلوده به هنگام عطسه و سرفه‌کردن پخش می‌شود. لذا پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه کردن (استفاده ازدستمال و یا ماسک)، خودداری ازتماس با افراد مشکوک به بیماری از راه های پیشگیری این بیماری عنوان کرد.

 

تهیه کننده: