محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

کلاس آموزشی روش های نوین در درمان زخم ها در بیمارستان ضیائیان برگزارشد

کلاس آموزشی آشنایی با روش پانسمان های نوین انواع زخم ها و به منظور ارتقاء سطح دانش و عملکرد گروه پرستاری در بیمارستان ضیائیان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومي بيمارستان ضیائیان، با توجه به اینکه پانسمان تنها یک پوشش برای زخم نیست، بلکه به باور بسیاری از متخصصین یک عامل درمانی است و باید در انتخاب و کاربرد آن دقت عمل بیشتری بکار برد که این امر مستلزم آموزش گروه خط مقدم درمان یعنی پرستاران و پیراپزشکان است.
درهمین راستا آموزش جامع مدیریت نوین درمان زخم با هدف به روز رسانی آموزش‌های تخصصی مرتبط با فناوری‌های نوین پانسمان و درمان زخم ویژه سرپرستاران و پرستاران بخش مراقبت ویژه تنفسی در روز دوشنبه 18 مرداد 95 در بخش مراقبت ویژه تنفسی (ICU ) بیمارستان ضیائیان برگزار شد.
دراین دوره آموزشی فراگیران با موضوعات مختلف ازجمله توضیح پوست، انواع زخم، مراحل التیام، زخم دیابتی، زخم فشاری و مزایای مهم استفاده از پانسمان های نوین که شامل حمایت از زخم در مقابل آلودگی میکروبی و کاهش عفونت، عدم نیاز به تعویض مکرر و مراقبت پرستاری، افزایش سرعت ترمیم زخم و مقرون به صرفه بودن، عدم احساس درد هنگام تعویض پانسمان، ایجاد آرامش و راحتی بیشتر برای بیمار، کاهش هزینه بستری و آزادسازی تخت های بیمارستانی و تسریع بهبود زخم با بکارگیری نقره در پانسمان ها آشنا شدند.
موضوعات این دوره شامل توضیح پوست، انواع زخم، مراحل التیام، زخم دیابتی، زخم فشاری و شده بود./ق

تهیه کننده: