محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

کلاس آموزشی مدیریت درد در کنترل بیماری‌ها در بیمارستان ضیائیان برگزار شد

کلاس آموزشی مديريت درد در كنترل بيماری‌ها در بیمارستان ضیائیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي بیمارستان ضیاییان، همه افراد در زندگي تجربه ابتلابه دردهاي خفيف و مزمن رادارند. چگونگي مديريت درد و توجه به دردهاي هرچند بی‌اهمیت و خفيف يا تحمل كردن دردها به‌ویژه در دوره سالمندي و میان‌سالی، زمینه‌ساز ابتلا و پيشرفت بیماری‌های خطرناك خواهد شد.
 وجیهه جعفری سرپرستار بخش مراقبت ویژه قلبی (CCU) در کلاس آموزشی با عنوان " مديريت درد در كنترل بيماری‌ها" از لزوم مديريت درد و نقش آن در كنترل بیماری‌ها گفت: درد به‌عنوان علامت حياتي نقش مهمي در تشخيص و كنترل انواع بیماری‌ها دارد و مديريت آن نيز به همان ميزان مهم تلقي می‌شود.
درد، به‌نوعی علامت هشدار است و هر نوع دردي اعم از خفيف يا شديد بايد ریشه‌یابی شود. يك درد خفيف در ناحيه سر، ممكن است علامت رشد توموري بدخيم باشد.
دردهاي ناگهاني بايد جدي گرفته شود. حتي دردهاي بعد از جراحي كه از منظر بسياري از افراد طبيعي است، بايد موردبررسی واقع شود. درواقع درد، علامت خطري است كه با واكنش صحيح در برابر آن از ايجاد مشكلات و خطرات پيشگيري خواهد شد.
 وی تصریح کرد:   با جدي گرفتن دردهاي به‌ظاهر کم‌اهمیت، نه‌تنها سلامت فرد به مخاطره نخواهد افتاد، بلكه هزینه‌هایی كه در آينده صرف درمان بيماري می‌شود كه زنگ خطر آن به‌وسیله درد قبلاً به صدا درآمده است، به ميزان قابل‌توجهی كاهش پيدا می‌کند.
 توصيه می‌شود حتي دردهاي خفيف و کوتاه‌مدت نيز جدي گرفته شود. دردهاي خفيف عصبي و نورولوژيكي درصورتی‌که ادامه پيدا كند، ممكن است به افسردگي منجر شود.
سرپرستار بخش مراقبت ویژه قلبی (CCU) بیمارستان ضیاییان در پایان تأکید کرد: مسائل فرهنگي و باورهاي فرد نيز در ايجاد درد و شيوه عمل افراد در برابر درد نقش دارد. در برخي جوامع، چون متولي و ارگان خاصي براي پاسخ به دردهاي فرد وجود نداشته و فرهنگ جامعه این‌گونه به فرد القا كرده است كه بهتر است در برابر درد صبور بوده و درد را تحمل كند.
فرد خاموش شده و در برابر درد سكوت می‌کند و موقعي متوجه می‌شود كه درد بر وجودش مستولي شده و از زندگي بازمی‌ماند، ازاین‌رو توجه به دردهاي كوچك نيز ضروري است.  
کلاس آموزشی مديريت درد در كنترل بيماری‌ها ویژه همه پرستاران به‌ویژه پرستاران بخش‌های ویژه، اتاق عمل و بخش اورژانس در تاریخ سوم و چهارم آذر 93 در سالن آمفی‌تئاتر مرکز آموزشی درمانی ضیائیان برگزار شد.

کلمات کلیدی
تهیه کننده: