محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

کلاس آموزش اصول کلی کنترل عفونت (نحوه صحیح شستن دست‌ها) در بیمارستان ضیاییان برگزار شد

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: کلاس آموزش اصول کلی کنترل عفونت (نحوه صحیح شستن دست‌ها) باهدف تأمین حفاظت و ایمنی کارکنان و پیشگیری از عفونت‌های بیمارستانی در بیمارستان ضیاییان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي بیمارستان ضیاییان، با توجه اینکه مهم‌ترین عامل انتقال عفونت در بیمارستان دستهای آلوده است بنابراین شستشوی صحیح دست‌ها بهترین راه پیشگیری از انتقال عفونت‌های بیمارستانی است. با شستن مکرر و صحیح دست‌ها با آب و صابون، آلودگی‌ها، سلول‌های مرده و باکتری‌های موجود درروی پوست شسته می‌شوند.
 باید توجه کرد که پوشیدن دستکش به‌هیچ‌عنوان جایگزین شستشوی دست نمی‌شود. شستن دست‌ها موجب پیشگیری از انتقال عفونت از بیمار به پرستار و بالعکس و همچنین از کارکنان به سایر همکاران و از بیمار به بیمار دیگر می‌شود.
به همین منظور کلاس آموزش اصول کلی کنترل عفونت (نحوه صحیح شستن دست‌ها) و چگونگی برخورد با Needle stick ویژه کارکنان اداری در تاریخ 19 مهر 94 در اتاق کنفرانس بیمارستان ضیائیان برگزار شد. مدرس این دوره سکینه عزیزی سوپروایزر کنترل عفونت بود که به‌منظور مقایسه تأثیر آموزش، پیش‌آزمون و پس‌آزمون از کارکنان اداری گرفته شد.

کلمات کلیدی
تهیه کننده: