محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

در بیمارستان ضیاییان برگزار شد

کلاس آموزش رعایت بهداشت دست و روش صحیح ضدعفونی دست

کلاس آموزش رعایت بهداشت دست و روش صحیح ضدعفونی دست، باهدف تأمین حفاظت و ایمنی کارکنان و پیشگیری از عفونت‌های بیمارستانی در بیمارستان ضیاییان برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومي بیمارستان ضیاییان، کلاس آموزش اصول رعایت بهداشت دست و روش صحیح ضدعفونی دست ویژه پرستاران، ماماها، کارشناسان اتاق عمل، بیهوشی و کارکنان اداری در روز سه شنبه، 30 آذر 95 در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان ضیائیان برگزار شد.
دکتر گلشید جاودانی، دکتری مامایی مدرس این دوره آموزشی گفت: با توجه به اینکه مهم‌ترین عامل انتقال عفونت در بیمارستان دستهای آلوده است، بنابراین شستشوی صحیح دست‌ها بهترین راه پیشگیری از انتقال عفونت‌های بیمارستانی است. با شستن مکرر و صحیح دست‌ها با آب و صابون، آلودگی‌ها، سلول‌های مرده و باکتری‌های موجود درروی پوست شسته می‌شوند.
وی تاکید کرد: باید توجه کرد که پوشیدن دستکش به‌هیچ‌عنوان جایگزین شستشوی دست نمی‌شود. شستن دست‌ها موجب پیشگیری از انتقال عفونت از بیمار به پرستار و بالعکس و همچنین از کارکنان به سایر همکاران و از بیمار به بیمار دیگر می‌شود.
دکتر جاودانی یادآوری کرد: در سایر موقعیت های ارائه خدمات بالینی ازجمله قبل و بعد از تماس مستقیم دستها با بیماران، بعد از درآوردن دستکش استریل و یا غیر استریل از دست خود، قبل از دست زدن و یا هر گونه جابجایی وسیله مورد استفاده در ارائه مداخلات درمانی تهاجمی برای بیمار، بعد از تماس با مایعات یا ترشحات بدن، غشاء مخاطی، پوست آسیب دیده و یا پانسمان زخم در بیماران، در صورتی که در حین مراقبت و یا انجام اقدامات درمانی و بعد از تماس با اشیاء محیطی مجاور و نزدیک بیمار (مشتمل بر تجهیزات پزشکی) که دستها به صورت آشکارا کثیف نمی باشد، می توان با استفاده از محلول های ضد عفونی کننده و بکارگیری روش Hand Rub رعایت بهداشت دستها را کنید.
وی افزود: در صورتی که محلول های ضدعفونی Hand rub در دسترس نیست، دستها را با آب و صابون بشوئید.

 

تهیه کننده: