محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

کمپین یک روزه بیماری HIV / ایدز در مرکز آموزشی درمانی ضیائیان

کمپین یک روزه بیماری HIV / ایدز با شعار'سلامتی حقی برای همه' در مرکز آموزشی درمانی اجرا شد.

آموزش و اطلاع‌رسانی 'HIV' ایدز، پیشگيري و کنترل اين بيماري به‌عنوان يکي از مهم‌ترین استراتژی‌های برنامه کشوري و فرصتی براي پرداختن به اين امر مهم و جلب حمايت سياستگزاران، مسئولان و جامعه براي حرکتی تأثیرگذار جهت کنترل ايدز است.
 به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی ضیائیان، درراستای هفته آموزش و اطلاع‌رسانی 'HIV' (14-8 آذر) که حرکتی همسو در اطلاع‌رسانی عمومي و جلب همياري و بازتاب فعالیت‌های انجام‌شده به شمار می‌رود؛ کارشناسان مرکز تحقیقات ایدز زیر نظر شبکه بهداشت و درمان جنوب تهران با همکاری مومنی سوپروایزر آموزش به بیمار و امینی سوپروایزر کنترل عفونت با حضور در درمانگاه و بخش‌های مختلف بیمارستان با اهدا پمفلت به مراجعین در خصوص موارد پیشگیرانه از ویروس اچ آی وی، تفاوت ایدز با عفونت اچ.آی.وی، خطرات ابتلا به این بیماری در تماس جنسی محافظت نشده، راه های عدم ابتلا به این بیماری و بطور کلی آشنایی و راه های تشخیص این ویروس به ارائه مطالبی پرداختند.
توضیح اینکه تشخیص ابتلا به اچ.‌آی‌.وی و ایدز تنها بر اساس علائم قابل اطمینان نیست. علائم اچ.آی.وی بسیار به علائم بیماری های دیگر شبیه هستند؛ بنابراین تنها راه قطعی تشخیص ابتلا به اچ.آی.وی، آزمایش اچ.آی.وی است.
افراد مبتلا به اچ.آی.وی ممکن است کاملا احساس سلامتی کنند و سالم هم به نظر بیایند، اما با این حال سیستم ایمنی بدنشان ممکن است آسیب دیده باشد. مهم است که بدانیم زمانی که یک فرد به اچ.آی.وی مبتلا می شود، حتی اگر احساس سلامت هم بکند، می تواند ویروس را به سرعت انتقال دهد.
اگر فردی به اچ.آی.وی مبتلا شود و تحت درمان موثر ضد ویروسی قرار نگیرد، اچ.آی.وی در طول زمان سیستم ایمنی وی را ضعیف می کند و او را نسبت به سایر عفونت های احتمالی آسیب پذیر می شود.
خبر و عکس: مهدی صدفی

کلمات کلیدی
مهدی  صدفی
تهیه کننده:

مهدی صدفی