محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

کنفرانس علمی با عنوان حریم خصوصی و رازداری در بیمارستان ضیائیان برگزار شد

کنفرانس علمی با عنوان حريم خصوصي و رازداری در بیمارستان ضیائیان برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومي بیمارستان ضیاییان، اصل رازداري پزشكي و حفظ حريم خصوصي بيماران يكي از مهم ترين وظايف اخلاقي در حيطه اخلاق پزشكي است كه داراي سابقه اي ديرينه در دنياي پزشکي مي باشد.
در سوگندنامه بقراط به اهميت اين موضوع اشاره شده است و از آن به مانند امري مقدس نام برده شده است. ﻫﺮ ﭼﻪ ﮐﻪ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﺣﺮﻓﻪ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﯾﺎ ﻏﯿﺮ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ اﯾﻦ ﺣﺮﻓﻪ ﺧﻮاﻫﻢ دﯾﺪ ﯾﺎ ﺧﻮاﻫﻢ ﺷﻨﯿﺪ را ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﻧﺨﻮاﻫﻢ ﮔﻔﺖ، ﭼﺮا ﮐﻪ اﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﮔﻨﺠﯿﻨﻪ اﺳﺮار ﺳﭙﺮده ﺷﻮﻧﺪ و در اسلام نيز به موضوع رازداري اهميت زيادي داده شده است.
به همین منظور کنفرانس هفتگی بیمارستان ضیائیان با عنوان حريم خصوصي و رازداری با حضور اعضای هیات علمی، سرپرستاران، دستیاران،کارورزان و کارآموزان پزشکی درتاریخ 28 تیر 95 در سالن آمفی‌تئاتر مرکز آموزشی درمانی ضیائیان برگزار شد.
مدرس این دوره کبری جودکی، دکتری اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ابتدا با طرح چهار سوال درباره مفهوم حريم خصوصي، اشکال حریم خصوصی، ديدگاه قانوني، مصاديق حفظ حريم خصوصي و آﺋﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ اﻧﻈﺒﺎﻃﯽ رﺳﯿﺪﮔﯽ ﺑﻪ ﺗﺨﻠﻔﺎت ﺻﻨﻔﯽ و ﺣﺮﻓﻪ اي ﺷﺎﻏﻠﯿﻦ ﺣﺮﻓﻪ ﻫﺎي ﭘﺰﺷﮑﯽ سخنرانی کرد و در پایان به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد./ق

تهیه کننده: