محتوای خبری بیمارستان ضیائیان

گرامیداشت هفته تغذیه با شیر مادر در مرکز آموزشی درمانی ضیائیان

به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر معاونت آموزشی بیمارستان طی مراسمی از دکتر فریور دانشیار گروه اطفال دعوت بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی ضیائیان، به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر معاونت آموزشی بیمارستان طی مراسمی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه ۹۷ از دکتر فریور دانشیار گروه اطفال و عضو کمیته کشوری شیر مادر دعوت به عمل آورد.
 در این مراسم که با شعار (شیر مادر زیربنای زندگی سالم) آغاز شد دکتر فریور به تازه های تغذیه با شیر مادر و مزایای آن، برای پزشکان، اعضای هیئت علمی، دستیاران پزشکی خانواده، کارآموزان پزشکی، ماماها و پرستاران سخنرانی کرد.
دکتر فریور به مهمترین هدیه ای که مادر به کودک میدهد اشاره کرد و گفت: می دانیم که ایمنی نوزاد ضعیف است و شیری که در آن حیات وجود دارد می تواند در آینده نوزاد را در برابر بیماری های عفونی، گوارشی، کلیه و غیره ایمن کند، تغذيه کودک با شيرمادر می تواند جان شيرخواران را در برابر بیماری ها نجات دهد و همچنین بار بيمارى هاى مادر را نيز كاهش دهد.
ایشان در خصوص حمايت هاى كلينيكى از تغذيه با شيرمادر صحبت کرد و گفت: حمايت وقتى مضاعف می شود كه با اقدامات بهداشتى ديگر همراه باشد. پزشكان و كاركنان بهداشتى نقش بسيار حساس و ارزنده اى در اين زمينه دارند مشروط براين كه خودآگاهى و توانایی های لازم راكسب نموده باشند و به آيندگان نيز انتقال دهند و همچنین براى پيشبرد برنامه تا حصول اطمينان از تغذيه مناسب با شيرمادر، تلاش كنند.
در ادامه و در همین راستا جشنی توسط گروه مامایی بیمارستان برگزار شد که روهنده مسئول بخش زایشگاه ضمن تبریک به مناسبت این هفته؛ درباره اهمیت تماس پوست به پوست مادر و نوزاد صحبت کرد و به نکاتی در خصوص کمک به شیردهی مادران اشاره کرد.
خبر و عکس: مهدی صدفی

کلمات کلیدی
مهدی  صدفی
تهیه کننده:

مهدی صدفی