اخبار جلسات و نشست ها

 

 

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با جانبازان دانشگاه

دکتر قناعتی: جانبازان باید خوش اخلاق، پاک، درمانگر،مشکل گشا و الگو باشند

دکتر قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست با جانبازان دانشگاه گفت: وظیفه شما جانبازان در دانشگاه سنگین است، باید خوش اخلاق، پاک، درمانگر، مشکل گشا و الگو باشید.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، این نشست با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و مسلمین سید مجید قریشی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر احسان مقیمی مدیر امور ایثارگران دانشگاه سه شنبه 24 بهمن 1402 در تالار دارالفنون دانشگاه برگزار شد.
دکتر قناعتی با بیان مناجات شعبانیه «إلهی هبْ لی کمال الانْقطاع إلیْک و أنرْ أبْصار قلوبنا بضیاء نظرها إلیْک، حتّى تخرق أبْصار الْقلوب حجب النّور، فتصل إلى معْدن الْعظمة و تصیر أرْواحنا معلّقةً بعزّ قدْسک» به معنی «خدایا کمال انقطاع به درگاهت را به من ببخش و دیده دلهای مارا به تابش نظر خود روشن نما تا دیده های دل پرده های نور را بدرد و به سرچشمه عظمت و بزرگواری برسد.» گفت: این دعا را همه ائمه اطهار در ماه شعبان می خواندند. همچنین هفتادهزار حجاب بین انسان و خداوند وجود دارد و هر نفسانیتی مانع وصول انسان به خداوند می شود.  
وی با بیان اینکه حیف است انسان عمرش را یک لحظه بدون خداوند بگذراند گفت: به قول شهید ابراهیم همت قبل و بعد از هر کاری، در زندگی و کار همیشه ذکر قربه الی الله را تکرار کنید؛ این ذکر باعث شکوفایی کار شما می شود.
دکتر قناعتی با اشاره به خاطرات زمان دفاع مقدس و همراهی با شهید عبدالحسین برونسی گفت: در زمان سختی و دشواری جنگ، شهید برونسی به ما دلداری می داد و گوشزد می کرد به حضرت فاطمه (س) توسل کنیم چرا که حضرت در کنار ما هستند. و موردی از معجزه و عنایت عملی حضرتش را یادآور شدند.
وی افزود: باید باور کنیم اگر به یاد خداوند باشیم، فکر، برنامه ریزی و کار کنیم، خداوند به ما مدد می رساند. اگر به خواست خداوند نباشد با برنامه ریزی و تفکر هم کارمان به نتیجه نمی رسد. نمونه بارز این است که سازمان های بین المللی برنامه ریزی کردند تا سال 2030 فقر را در جهان ریشه کن کنند ولی با همه گیری ویروس کرونا این برنامه ناتمام ماند. این اتفاق مصداق بارز این است که تقدیر خداوند بر تدبیر انسان مقدم است.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه ما جانبازان جهاد اصغر انجام داده ایم گفت: حضرت محمد (ص) به اصحابشان که از جنگ برگشته بودند فرمودند «خوش آمدید و از جهاد اصغر پاى به میدان جهاد اکبر گذاشتید؛ جهاد بنده با هواى نفْسش». ما جانبازان هم پس از جهاد اصغر باید به جهاد اکبر با هوای نفسمان برویم. همچنین باید به خاطر داشته باشیم موقعیت ها و پست ها از بین می رود و انسان ها در هر جایگاه از این دنیا می روند و اعمال انسان ماندگار است.
دکتر قناعتی با اشاره به خون های به ناحق ریخته شده در غزه گفت: سازمان های بین المللی که درباره حقوق بشر صحبت می کردند با کشتار مردم مظلوم غزه بی آبرو شدند. مطمئن باشید خون مردم غزه دامن گیر دشمنان مسلمانان خواهد شد.
وی در پایان افزود: وظیفه جانبازان در دانشگاه سنگین است، باید مسلمان، خوش اخلاق، پاک، درمانگر و مشکل گشای کار دیگران باشید تا دیگران شما را الگو قرار دهند.

طاهره رحمان پور
تهیه کننده:

طاهره رحمان پور