اخبار جلسات و نشست ها

 

 

  • تاریخ انتشار : 1396/04/20 - 14:22
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 3080
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

نشست مشترک، ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه و روسای بیمارستان‌ها برگزار شد

نشست مشترک ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه و روسای بیمارستان‌ها با حضور دکتر علی جعفریان، رییس دانشگاه، اعضای ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه و روسای بیمارستان‌های تابعه برگزار شد.

گالري عکس
نشست مشترک ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه روز دوشنبه 19 تیرماه 96 در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
ابتدا دکتر علی پور معاون درمان دانشگاه، گزارشی در خصوص وضعیت ارجاع بیماران از طریق ستاد هدایت دانشگاه ارائه داد وی دراین‌باره گفت: در سه‌ماهه ابتدای سال 96 در کل 2025 بیمار در بیمارستان‌ها معرفی‌شده‌اند که از این تعداد 21 درصد در سیستم دولتی، 1 درصد سیستم خصوصی، 32 درصد لغو پذیرش، 15 درصد فوت‌شده، 12 درصد رضایت شخصی و 19 درصد بستری در مرکز اولیه صورت گرفته است.
 دکتر علی پور، علل لغو پذیرش توسط مرکز را رفع نیاز بیمار، غیرقابل‌انتقال بودن بیمار، عدم رضایت بیمار و همراهان به انتقال و ترخیص با دستور دارویی بیان کرد و افزود از بیماران نیازمند ccu، 28 درصد پذیرش دولتی، 0.5 درصد پذیرش خصوصی،23 درصد لغو پذیرش، 0.5 درصد فوت‌شده،21 درصد رضایت شخص و 27 درصد بستری در مرکز اولیه و از بیماران نیازمند Icu، از 1096 بیماری که معرفی‌شده‌اند 3.5 درصد پذیرش دولتی، 39 درصد لغو پذیرش،25 درصد فوت‌شده،11 درصد رضایت شخص و 21 درصد بستری در مرکز اولیه شده‌اند.
معاون درمان دانشگاه، از مشکلات His بیمارستان‌ها در رصد تخت‌های خالی به‌منظور ارجاع صحیح بیماران، به عدم به‌روزرسانی اسامی بخش‌ها و اطلاعات تخت‌ها در His، عدم همخوانی تعداد بخش در His با آمار به‌روز تخت فعال و عدم مطابقت گزارش His تخت خالی با گزارش سوپروایزرها اشاره کرد و به همکاری بیمارستان‌ها در به‌روزرسانی و اصلاح اطلاعات در سیستم His تأکید کرد.
سپس دکتر جعفریه رئیس بیمارستان امیراعلم گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مورد انتخاب پزشک ناب (طرح نشان اخلاق برتر پزشکان) در بیمارستان امیراعلم ارائه داد. وی مفید بودن، مضر نبودن، رعایت عدالت و احترام به‌حق انتخاب بیمار را از اصول اخلاق پزشکی دانست و افزود: در راستای سیاست‌های دانشگاه و دستیابی به اهداف مجتمع بیمارستانی امیراعلم درزمینهٔ رعایت اخلاق حرفه‌ای، با هماهنگی و همکاری معاونت درمان دانشگاه، طرح اخلاق برتر (ناب) پزشکان در این مرکز اجرا شد.
وی اضافه کرد: ارزیابی اخلاق برتر در حیطه اساتید و متخصصین از 56 نفر در گروه‌های آموزشی درمانی گوش حلق و بینی، داخلی، جراحی عمومی و ترمیمی، جراحی پلاستیک، بیهوشی و رادیولوژی به مدت 4 ماه به‌صورت مصاحبه با اساتید، رزیدنت‌ها، مسئولین و معاونین، بیماران و همراهان، سوپروایزر و سرپرستار با امتیازدهی خیلی خوب 4، خوب 3، متوسط 2، ضعیف 1، خیلی ضعیف 0، انجام شد.
دکتر جعفریه معیارهای ارزیابی این طرح را معرفی خود به بیمار، رعایت حریم خصوصی معاینه و ویزیت بیمار، توضیح در مورد بیماری و روند درمان بیمار با مهربانی و روی گشاده، داشتن اخلاق خوب و رفتار مناسب و آراستگی ظاهر و پوشش مناسب برشمرد.
دکتر حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه: گزارشی در خصوص اقدامات انجام‌شده در پروتکل عفونت‌های شایع بیمارستانی ارائه داد و گفت: در این خصوصی کتابی تهیه‌شده که قرار است این کتاب که در قطع جیبی منتشرشده در اختیار اعضای هیئت‌علمی، پزشکان و رزیدنت‌های کلیه بیمارستان‌ها قرار گیرد، سپس ایشان سامانه مدیریت دارو و تجهیزات پزشکی (سامدت) را معرفی کرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه: از ویژگی‌های سامانه سامدت به مواردی ازجمله: استفاده از تکنولوژی، نمودار آنلاین و منعطف، داشتن پروتکل مصرفی داروها، کاهش خطاهای انسانی با قوانین، داشتن راهنما در کلیه قسمت‌ها، داشتن اطلاعات بیمارستان‌ها و داشتن دسته‌بندی داروها بر اساس شکل، راه مصرف و ... اشاره کرد.
در ادامه دکتر علی پور در خصوص اقدامات کمیته اقتصاد درمان به شناسایی خدمات نادر و گران‌قیمت، شناسایی خدمات شایع در بخش پاراکلینیک و اطلاع‌رسانی هزینه‌های خدمات پاراکلینیکی به پزشکان از طریق تهیه پوستر و توزیع در مراکز و در معرض دید پزشکان و ایمیل هزینه‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکل اطلاع‌رسانی در کمیته اقتصاد درمان مصوب شد پیام‌های هفتگی شامل هزینه مجموعه‌ای از آزمایش‌ها و میزان درخواست در کانال تلگرامی معاونت و با یک روز تأخیر به‌صورت ایمیل و با دو روز تأخیر به‌صورت پیامک برای اعضای هیئت‌علمی ارسال شود. در پایان دکتر جعفریان ضمن تشکر از دکتر جعفریه به دلیل اقدام صورت گرفته در خصوص انتخاب پزشک ناب در مجتمع بیمارستانی امیراعلم این اقدام را ارزشمند دانست و گفت: روسای سایر بیمارستان‌ها نیز برای اجرای این طرح کاندید و اقدام کنند که دو بیمارستان دیگر نیز برای انتخاب پزشک ناب در بیمارستان‌های خود کاندید شدند.
سپس وی در خصوص گردش و تراز مالی دانشگاه توضیحاتی داد و در خصوص مدیریت هزینه‌ها در بیمارستان تأکید کرد.


عکس و خبر: نسیم اخگر

 

  • گروه خبری : گروه های مطالب,گروه خبری RSS,جلسات و نشست ها
  • کد خبر : 69465
نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر