محتوای خبری دانشکده بهداشت

آغاز به کار نشست بین المللی تخصصی علم، سیاستگذاری و اجرا برای ارتقای تاب آوری نظام سلامت در برابر سیل

نشست بین المللی تخصصی علم، سیاستگذاری و اجرا برای ارتقای تاب آوری نظام سلامت در برابر سیل به همت دانشکده بهداشت آغاز به کار کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، سه شنبه 9 مهر 98، نشست بین المللی تخصصی علم، سیاستگذاری و اجرا برای ارتقای تاب آوری نظام سلامت در برابر سیل با همکاری سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران با میزبانی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و دپارتمان سلامت در حوادث و بلایا این دانشکده در تالار دارالفنون دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد.
این نشست تخصصی روزهای سه شنبه 9 و چهارشنبه 10 مهر 98، با ارائه پنل های علمی ادامه خواهد یافت. 
در مراسم افتتاحیه این نشست دکتر علی اکبری ساری، رئیس دانشکده با خیر مقدم گفتن به حاضران به معرفی سخنرانان افتتاحیه پرداخت.
سپس دکتر علی اردلان مشاور منطقه ای نظام سلامت در شرایط اضطراری در سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی(امرو) پیام دکتر المندری مدیر سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی را برای حاضران خواند و گفت: این سازمان برای برنامه ریزی های پیشگیرانه با توجه به شرایط خاص کشور ایران و زیاد بودن بلایا حمایت خود را اعلام می کند. همچنین لزوم توجه خاص و برنامه ریزی برای پیشگیری را باید مدنظر قرار داد. یکی از این بلایا وقوع سیل است که به تازگی مناطق وسیعی از کشور را تحت تاثیر قرار داد، البته چند کشور دیگر نیز در منطقه با این مشکل روبرو شدند. 
در ادامه دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و رئیس هیات ویژه گزارش ملی سیلاب در سخنانی گفت: سیل تاثیرات زیادی بر مردم و محیط گذاشته و می گذارد. با توجه به مشکلاتی که ایجاد می کند لازم است که جامعه علمی و متخصصین مرتبط، هم اندیشی و همفکری داشته باشند تا بتوانند راهکارهای ممکن وعملی برای بالا بردن تاب آوری نظام سلامت را پیشنهاد و اجرایی کنند. 
سپس دکتر پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور با ارائه گزارش روند امدادرسانی درسیلاب اخیر کشور گفت: با توجه به اعلام و اخطاریه های هواشناسی در استان های گلستان و مازندران اورژانس کشور اقدام به اعزام تیم های واکنش سریع اورژانسی به مناطق درگیر با سیل کرد وکمک های روزانه به صورت امداد هوایی به  مناطقی که در محاصره سیل بودند ارسال شد. EOC سازمان اورژانس، مدیریت کمک رسانی سازمان های امدادی مختلف را به عهده گرفت و به دلیل اقدامات سریع و ایجاد سیل بندها در اطراف بیمارستان ها، خوشبختانه بیمارستان ها دچار آسیب و مشکل جدی نشدند. در استان های لرستان و خوزستان با اعلام و اخطار بارندگی اقدام به تخلیه شهرها در معرض سیل توسط همکاران اورژانس، هلال احمر و نیروی انتظامی شد. با توجه به وسعت خیلی زیاد مناطق درگیر و تلف شدن تعداد زیادی دام و طیور و احتمال ایجاد بیماری های واگیر، خوشبختانه مشکلی در بروز بیماری واگیر بوجود نیامد.  
وی گفت: برای بهبود شرایط مواجهه با بحران باید به بهبود زیرساخت های تاب آوری و آموزش همگانی توجه بیشتری شود. 
در انتهای نشست افتتاحیه دکتر علی اردلان به بیان اهداف نشست پرداخت و گفت: در این نشست به سیاست های نظام سلامت و عملکرد آن برای کاهش خطر سیل و ارائه راهکارهای عملیاتی پرداخته خواهد شد. 
توضیح اینکه پنل های تخصصی این نشست همچنان ادامه دارد. 

خبر: نسیبه جلالوند



کلمات کلیدی
نسیبه  جلالوند - عکس
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند - عکس