محتوای خبری دانشکده بهداشت

آیین رونمایی از کتاب مرجع سیاست گذاری سلامت در ایران برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب مرجع سیاست گذاری سلامت در ایران به صورت مجازی و به میزبانی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده بهداشت، بعداز ظهر دوشنبه 11 اسفند 99، آیین رونمایی از کتاب مرجع سیاست گذاری سلامت در ایران بصورت مجازی و به میزبانی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر کاظم ندافی رئیس دانشکده بهداشت، دکتر علی اکبری ساری رئیس بورد تخصصی علوم مدیریت، سیاست گذاری و اقتصاد سلامت و رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت و دکتر امیرحسین تکیان استاد سیاست گذاری سلامت و سرپرست نویسندگان این کتاب، اساتید صاحب نام و صاحب نظران پرشماری از سراسر کشور نیز در این مراسم حضور داشتند.
در ابتدای مراسم، دکتر امیرحسین تکیان به عنوان نویسنده مسئول و ویراستار اثر، در خصوص فرآیند تالیف کتاب، عناوین فصول ۱۲ گانه، نویسندگان هر فصل و جزییات فصول توضیح داد و تاکید کرد که به دلیل لزوم هماهنگی اجرایی تالیف، تلاش برای دستیابی به زبان مشترک در کل محتوای کتاب، واژه گزینی دقیق، پرهیز از ایجاد محتوای موازی و تکراری و ایجاد اجماع در ترجمه و کاربرد لغات تخصصی؛ تالیف این کتاب بیش از سه سال به طول انجامیده است تا اثری فاخر، جامع و مرجع در زمینه سیاست گذاری سلامت تهیه شود. 
دکتر تکیان به لزوم تهیه مرجع بومی با توجه به اینکه حوزه سیاست گذاری سلامت در کشور ما بسیار جدید است و شکافی که این کتاب می تواند در پرکردن آن نقش بارزی ایفا کند اشاره کرد و از همه مولفین و همکارانی که در این مهم نقش داشنتد، قدردانی و سپاسگزاری کرد.
سپس دکتر علی اکبری ساری، با قدردانی از تلاش های تیم مولفان کتاب،  بر اهمیت توجه بیش از پیش صاحب نظران و اساتید حوزه های مختلف علمی در تولید کتابهای مرجع اشاره کرد. 
دکتر کاظم ندافی رئیس دانشکده بهداشت نیز تولید اثرات ارزنده علمی را نیاز جامعه هدف به ویژه دانشجویان در مقاطع بالاتر تحصیلی دانست.
در ادامه این آیین مجازی، دکتر علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با ابراز رضایت از تالیف این اثر؛ بر ضرورت برداشت صحیح از مفهوم و تعریف کتاب های مرجع و بر لزوم توجه به شواهد در سیاست گذاری و تصمیم سازی مدیران تاکید کرد. 
در پایان، دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت؛ اقدام مشارکتی در تالیف این کتاب و حضور صاحب نظران از حوزه های مختلف علمی در تیم تالیف را از نکات مثبت این اثر عنوان کرد و از مولفان قدردانی کرد.
در انتها،  آیین رونمایی از کتاب مرجع سیاست گذاری سلامت توسط دکتر کاظم ندافی و دکتر امیرحسین تکیان و با حضور مجازی معاونان کل و آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هفتاد نفر از مدعوین از بیشتر نقاط کشور اجرا شد. 
در این مراسم، اساتید، دانشجویان و مدیران از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین مدیران، دست اندرکاران و علاقه مندان از سایر بخش ها و ارگان های دولتی و مردمی حضور داشتند. 
توضیح اینکه نسخه چاپی کتاب مرجع سیاستگذاری سلامت در ایران از 23 اسفند 1399 در دسترس و قابل توزیع برای علاقه مندان خواهد بود. 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده بهداشت، بعداز ظهر دوشنبه 11 اسفند 99، آیین رونمایی از کتاب مرجع سیاست¬گذاری سلامت در ایران بصورت مجازی و به میزبانی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر کاظم ندافی رئیس دانشکده بهداشت، دکتر علی اکبری ساری رئیس بورد تخصصی علوم مدیریت، سیاست¬گذاری و اقتصاد سلامت و رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت و دکتر امیرحسین تکیان استاد سیاستگذاری سلامت و سرپرست نویسندگان این کتاب، اساتید صاحب نام و صاحب نظران پرشماری از سراسر کشور نیز در این مراسم حضور داشتند.
در ابتدای مراسم، دکتر امیرحسین تکیان به عنوان نویسنده مسئول و ویراستار اثر، در خصوص فرآیند تالیف کتاب، عناوین فصول ۱۲ گانه، نویسندگان هر فصل و جزییات فصول توضیح داد و تاکید کرد که به دلیل لزوم هماهنگی اجرایی تالیف، تلاش برای دستیابی به زبان مشترک در کل محتوای کتاب، واژه گزینی دقیق، پرهیز از ایجاد محتوای موازی و تکراری و ایجاد اجماع در ترجمه و کاربرد لغات تخصصی؛ تالیف این کتاب بیش از سه سال به طول انجامیده است تا اثری فاخر، جامع و مرجع در زمینه سیاستگذاری سلامت تهیه شود. 
دکتر تکیان به لزوم تهیه مرجع بومی با توجه به اینکه حوزه سیاستگذاری سلامت در کشور ما بسیار جدید است و شکافی که این کتاب می تواند در پرکردن آن نقش بارزی ایفا کند اشاره کرد و از همه مولفین و همکارانی که در این مهم نقش داشنتد، قدردانی و سپاسگزاری کرد.
سپس دکتر علی اکبری ساری، با قدردانی از تلاش های تیم مولفان کتاب،  بر اهمیت توجه بیش از پیش صاحب نظران و اساتید حوزه های مختلف علمی در تولید کتابهای مرجع اشاره کرد. 
دکتر کاظم ندافی رئیس دانشکده بهداشت نیز تولید اثرات ارزنده علمی را نیاز جامعه هدف به ویژه دانشجویان در مقاطع بالاتر تحصیلی دانست.
در ادامه این آیین مجازی، دکتر علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با ابراز رضایت از تالیف این اثر؛ بر ضرورت برداشت صحیح از مفهوم و تعریف کتابهای مرجع و بر لزوم توجه به شواهد در سیاستگذاری و تصمیم سازی مدیران تاکید کرد. 
در پایان، دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت؛ اقدام مشارکتی در تالیف این کتاب و حضور صاحب نظران از حوزه های مختلف علمی در تیم تالیف را از نکات مثبت این اثر عنوان کرد و از مولفان قدردانی کرد.
در انتها،  آیین رونمایی از کتاب مرجع سیاست¬گذاری سلامت توسط دکتر کاظم ندافی و دکتر امیرحسین تکیان و با حضور مجازی معاونان کل و آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هفتاد نفر از مدعوین از بیشتر نقاط کشور اجرا شد. 
در این مراسم، اساتید، دانشجویان و مدیران از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین مدیران، دست اندرکاران و علاقه¬مندان از سایر بخش ها و ارگانهای دولتی و مردمی حضور داشتند. 
توضیح اینکه نسخه چاپی کتاب مرجع سیاست¬گذاری سلامت در ایران از تاریخ 23 اسفند 1399 در دسترس و قابل توزیع برای علاقه مندان خواهد بود. 

 

نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

تصاویر

دکتر تکیان-مراسم رونمایی از کتاب مرجع سیاستگذاری سلامت در ایران

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *