محتوای خبری دانشکده بهداشت

برگزاری دوره بازآموزی تشخیص میکروسکپی مالاریا در ایستگاه تحقیقات بهداشتی بندرعباس

پنجمین دوره بازآموزی تشخیص میکروسکپی مالاریا در ایستگاه تحقیقات بهداشتی بندرعباس توسط دانشکده بهداشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، پنجمین دوره بازآموزی تشخیص میکروسکپی مالاریا در سال جاری با حضور 21 نفر از کارشناسان، تکنسین ها و میکروسکوپیست های دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی شهید بهشتی، شیراز، کرمان، لار، مازندران و هرمزگان در ایستگاه آموزش و تحقیقات بهداشتی بندرعباس در حال برگزاری است.
این دوره با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ایستگاه تحقیقات سلامت ایرانشهر توسط دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.
دکتر ناطق پور سرپرست تیم دوره بازآموزی تشخیص میکروسکپی مالاریا هدف از برگزاری این دوره آموزش عملی تشخیص آزمایشگاهی مالاریا را ارتقاء سطح اطلاعات و مهارت های شرکت کنندگان در زمینه انگل شناسی مالاریا و تشخیص آزمایشگاهی پلاسمودیوم های انسانی دانست.
سرپرست تیم دوره بازآموزی تشخیص میکروسکپی مالاریا گفت: اهم مطالب آموزشی در این دوره شامل اهمیت تشخیص آزمایشگاهی مالاریا در بیماریابی و درمان، روش های نمونه گیری، رنگ آمیزی و تشخیص انواع پلاسمودیوم های انسانی (میکروسکپی PCR,RDTs) مقاومت دارویی در مالاریا و پایش آن به روش آزمایشگاهی( invitro )، شمارش انگل و درمان بطور گسترده است که توسط اعضاء هیئت علمی دانشکده بهداشت و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تدریس می شود .
توضیح اینکه مدرسین این دوره، دکتر ناطق پور، دکتر افسانه متولی حقی، دکتر صفری و عباس پاکاری هستند./ق

خبر: نیرومند رومیانی
عکس: ارسالی از دوره
کلمات کلیدی
نيرومند  رومياني
تهیه کننده:

نيرومند رومياني