محتوای خبری دانشکده بهداشت

برگزاری سخنرانی سلامت عمومی برای نیل به توسعه پایدار و نقش دانشکده بهداشت

دکتر امیرحسین تکیان گفت: برای جامعه پایدار؛ سلامت شرط، پیش شرط، شاخص و نتیجه است و باید به عنوان یک ارزش جهانی، هدف مشترک اجتماعی و سیاسی برای همه انسان ها در نظرگرفته شود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، یکشنبه 21 مهر98، در آیین آشنایی دانشجویان جدید دانشکده، دکتر امیرحسین تکیان معاون بین الملل و عضو هیات علمی گروه علوم مدیریت و اقتصاد بهداشت دانشکده و  دبیر هفتمین نشست منطقه ای مجمع سلامت، سخنرانی با موضوع سلامت عمومی برای نیل به توسعه پایدار و نقش دانشکده بهداشت ارائه داد.
در ابتدا، دکتر تکیان گفت: با توجه به اینکه ما در دانشکده بهداشت هستیم و یکی از رسالت های این دانشکده ارتقا سلامت جامعه است لطفا همگی بلند شوید و چند دقیقه حرکات نرمشی برای گردش خون بهتر پس ازنشستن نسبتا طولانی داشته باشید و حاضران نیز این نرمش کوتاه را انجام دادند.
پس از آن دکتر تکیان با ارائه اسلاید و اجرای فعال و پرسش کوتاه برای مشارکت بیشتر دانشجویان و حاضران سوالاتی را مطرح کرد و از آن ها پاسخ های کوتاه گرفت. 
در ادامه وی با بیان چالش های پیش روی سلامت در کشور و دنیا و مقایسه آماری آنها توجه دانشجویان را به این نکته جلب کرد که برای رسیدن به انسان توسعه یافته و یافتن راهکارهای سلامت باید نگاه جهانی داشته باشیم و بزرگ فکر کنیم. 
دکتر تکیان گفت: برای جامعه پایدار؛ سلامت شرط، پیش شرط، شاخص و نتیجه است و باید به عنوان یک ارزش جهانی، هدف مشترک اجتماعی و سیاسی برای همه انسان ها در نظرگرفته شود. البته که سلامت در دهه های اخیر وضع مناسب تری پیدا کرده و امید به زندگی افزایش یافته است. البته در کنار این افزایش امید به زندگی باید به کیفیت آن نیز توجه شود و سازمان جهانی بهداشت نیز این موضوع را در اولویت قرار داده و در گزارش سلامت جهانی منتشر کرده است. 
معاون بین الملل دانشکده بیان داشت: ما باید بتوانیم برروی سبک زندگی افراد تاثیربگذاریم و احترام به قوانین را بیشتر مدنظرقرار دهیم. 
دبیر هفتمین نشست منطقه ای مجمع سلامت گفت: در دستور توسعه پایدار آمده است که همه افراد در همه سنین باید سلامت باشند و برای داشتن سلامت باید علاوه بر فاکتورهای بهداشتی به مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت، فناوری های جدید و تمام اطلاعات مربوط به افراد توجه و از آن ها استفاده شود.
در انتها دکتر تکیان گفت: امیدوارم از فرصت بودن در این قطب علوم بهداشتی کشوربیشتراستفاده کنیم و بتوانیم قدم های موثرتری برای ارتقا سلامت عمومی برداریم. 
خبر: نسیبه جلالوند
عکس: آرزو نادرفر
کلمات کلیدی
نسیبه  جلالوند - عکس
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند - عکس