محتوای خبری دانشکده بهداشت

برگزاری نشست علمی معرفی بسته های تحول و نوآوری در آموزش در دانشکده بهداشت

رئیس دانشکده بهداشت بر ضرورت آشنایی با بسته های تحول آموزش و استفاده از آنها در فعالیت های آموزشی و پژوهشی تاکید کرد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، یکشنبه 12 آبان 98، نشست علمی معرفی بسته های تحول و نوآوری در آموزش در دانشکده بهداشت به همت دفتر توسعه آموزش دانشکده بهداشت و با شرکت اعضای هیات علمی از دانشکده های بهداشت، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، فناوری های نوین، تغذیه و رژیم شناسی برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر علی اکبری ساری رئیس دانشکده با خوشامد گویی به شرکت کنند گان به بیان ضرورت این نشست علمی در آشنایی با بسته های تحول آموزش و استفاده از آنها در فعالیت های آموزشی و پژوهشی پرداخت.
سپس دکتر حسین قنبری، مسئول دبیر خانه تحول و نوآوری در آموزش دانشگاه با بیان سوالات کلیدی و بسیار مهمی، بر ضرورت  تدوین و اجرای برنامه های  تحول در آموزش تاکید کرد. 
وی به معرفی اجمالی بسته های تحول و نوآوری علوم پزشکی، بر نحوه عملیاتی و اجرایی کردن آن در سطح دانشگاه و دانشکده و گروه های آموزشی پرداخت.
در ادامه ، دکتر عطالله پور عباسی مسئول ستادی بسته توسعه کار آفرینی و حرکت بسوی دانشگاه نسل سوم وزارت بهداشت در مقدمه سخنانش، به مشکلات و مسائل موجود در حوزه آموزش علوم پزشکی در سال های 93،94 و قبل از شروع برنامه تحول در آموزش همراه با ذکر آمار و ارقام مهم و قابل توجهی در این خصوص اشاره کرد. 
سپس دکتر پورعباسی در خصوص بسته توسعه کار آفرینی و حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم توضیحات مبسوط و ارزنده ای را ارائه و از تمامی اعضای هیات علمی شاغل در گروه های آموزشی دانشکده بهداشت درخواست کرد که بعنوان دانشکده پیشرو در دانشگاه نسل سومی و سابقه بسیار خوب آموزش عملی و حضور در فیلد در سطح کشور، نسبت به باز بینی نقش خود در فعالیت های آموزشی و پژوهشی با رویکرد مسئله محوری، مبادرت ورزیده و کوریکولوم های آموزشی و متدهای آموزشی خود را با نیاز های واقعی جامعه در حوزه سلامت متناسب کنند.
دکتر علیرضا همتی متولی بسته آینده نگاری و ظرفیت سازی برای کسب مرجعیت علمی در دانشگاه سخنران دیگر این نشست بود. وی به بیان شاخص های کلی مرجعیت، به مقایسه جایگاه کشور در این شاخص های از قبیل رتبه در توزیع دانش، رتبه در کاربردی کردن دانش، رتبه در میزان ارجاعات علمی نسبت به سایر کشور ها پرداخت. 
وی با اشاره به معیار های مختلف مرجعیت علمی، ظرفیت های موجود دانشکده ها از قبیل مرجعیت در حوزه های تخصصی، سر آمد بودن، مرجعیت فردی را بر شمرده و در خصوص نحوه ارزش گذاری و دستیابی به مرجعیت علمی نکات بسیار مهم و کلیدی را بیان کرد.
در پایان، دکتر الهام شکیبا زاده معاون آموزشی دانشکده بهداشت، با تشکر از سخنرانان و اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت و سایر دانشکده ها، به جمع بندی مطالب مطرح شده در این نشست پرداخت  و بر لزوم جهت دهی فعالیت های آموزشی اعضای هیات علمی در راستای برنامه تحول و نوآوری در آموزش تاکید کرد.

 

کلمات کلیدی
نسیبه  جلالوند - عکس
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند - عکس