محتوای خبری دانشکده بهداشت

برگزاری نشست مجازی و حضوری بلایا(کرونا) و تاثیر اجتماعی آن با همکاری دانشکده بهداشت و دفتر مدیریت هم اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

نشست مجازی و حضوری بلایا(کرونا) و تاثیر اجتماعی آن با همکاری دانشکده بهداشت و دفتر مدیریت هم اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، این نشست سه شنبه 24 تیر 99، به صورت آنلاین با حضور حجت الاسلام والمسلمین غفاری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر مهدی ناطق پور معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده،  خالصی نژاد نماینده نهاد رهبری در دانشکده و سخنرانی دکتر عباس استاد تقی زاده مدیر گروه دپارتمان سلامت در حوادث و بلایا در دانشکده بهداشت برگزار شد.
در این نشست به نقش عوامل توسعه شهری و اجتماعی در بحران ها مانند اپیدمی بیماری کوید19، توجه به نگاه همه جانبه و نگاه تاب آور به مدیریت اپیدمی بیماری ها در جوامع انسانی، نوع حاکمیت، قوانین و مقررات و مهم تر از همه شایستگی مدیران در ارائه برنامه ریزی موثر توضیحاتی ارائه شد.
 در ادامه دکتر استاد تقی زاده در زمینه مشارکت مردم و انسجام آن ها در پیاده سازی مسائل فرهنگی و ارتقاء سواد سلامت جامعه که می تواند در ایجاد زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی برای مدیریت بحران هایی مانند کوید19، موثر باشد بحث و گفتگو کرد. 
وی گفت: همچنین مشارکت های اجتماعی باید سازماندهی، برنامه ریزی شده و نهادینه شده باشند تا بتوان در حوزه سلامت شهری اقدامات لازم و کافی را اجرا کرد، زیرا موجب اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی می شوند. پیوستگی و همبستگی اجتماعی نقش موثری در پشتیبانی روانی در بیماری کوید 19 دارد و نباید با عنوان فاصله گذاری اجتماعی اشتباه گرفته شود و زمینه های از بین رفتن این همبستگی ها ایجاد نشود. 

 

نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *