محتوای خبری دانشکده بهداشت

برگزاری نشست گفت و شنود گروه تغییر اقلیم و سلامت و گروه سلامت در حوادث و بلایا دانشکده بهداشت

دوازدهمین نشست گفت و شنود گروه تغییر اقلیم و سلامت پژوهشکده محیط زیست دانشگاه و گروه سلامت در حوادث و بلایا دانشکده بهداشت برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، این نشست شنبه 22 دی ماه 97 با حضور دکتر بهرام طاهری رئیس مرکز HSE امیرکبیر و مشاور ریاست سازمان محیط زیست، دکتر استاد تقی زاده مدیر گروه حوادث و بلایا دانشکده بهداشت، اعضا هیات علمی و دانشجویان این گروه درسالن شورای پژوهشکده محیط زیست برگزار شد.
دکترطاهری، با اشاره به  تغییر اقلیم، ذخیره کربن و تنوع زیستی جهانی اظهار داشت: که نحوه استفاده از انرژی فسیلی دومین تغییر بزرگ در زندگی بشر بوده است.
وی در پاسخ به سوال حاضران درخصوص علت خارج شدن آمریکا از قطعنامه پاریس اظهار داشت: حجم اقتصاد کل دنیا 75 تریلیون دلار  است که از آن  19 تریلیون  یعنی 26 درصد، متعلق به  امریکا بوده و نزدیک به  یک چهارم  از منابع اقتصادی کل دنیا متعلق به اتحادیه  اروپا و ژاپن است  و نزدیک یک چهارم دیگر آن در اختیار کشور چین و چند کشور صنعتی عضو اتحاد اروپاست و مابقی منابع دنیا در اختیار دیگر کشورها است.
 در توافق نامه پاریس، آمریکا به علت استفاده زیاد از منابع دنیا تعهد به پرداخت 50 ملیارد دلار کرده بود که به علت عدم پرداخت این مبلغ گزاف، عدم اعتقاد به تغییر اقلیم را بهانه کرده و از این معاعده خارج شده است.
مشاور ریاست سازمان محیط زیست در ادامه بیان داشت: که در دنیا تئوری  تعادلی وجود داشت مبنی بر اینکه انرژی باید مصرف شود تا انرژی تولید شود و با اکتشاف نفت تعادل انرژی در دنیا  بهم خورد البته  ازسال  1859 تا 1940 حدود 80 سال طول کشید تا زیر ساخت های مرتبط جهت استفاده و استخراج نفت ایجاد شود.
این نشست با اشاره به نقش مهم پیشرفت تکنولوژی، توضیحات درخصوص اهمیت نقش تکنولوژی در تغییرات بنیادی مصرف انرژی و تنظیم جمعیت و پس از پرسش و پاسخ شرکت کنندگان به پایان رسید.

 

کلمات کلیدی
نسیبه  جلالوند - عکس
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند - عکس