محتوای خبری دانشکده بهداشت

برگزاری کارآموزی در عرصه دانشجویان گروه اکولوژی انسانی دانشکده بهداشت

کارآموزی در عرصه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته اکولوژی انسانی دانشکده بهداشت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، درس کارآموزی در عرصه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته اکولوژی انسانی دانشکده بهداشت در ماه مهر در مرکز فیروز بهرام اسلامشهربرگزار شد. 
دانشجویان در این درس ضمن آشنایی با نظام بهداشتی کشور و انجام بازدید میدانی، یک پروژه تحقیقاتی مرتبط با معضلات بهداشتی جامعه را طراحی، اجرا و ارائه می کنند. در همین راستا بازدید میدانی با حضور دانشجویان ورودی 97 این رشته از شهرستان اسلامشهر انجام شد. 
در این بازدید دانشجویان یک روز را در شبکه بهداشت شهرستان اسلامشهر در واحدهای مختلف گذراندند و با شرح فعالیت این واحدها و همچنین مشکلات بهداشتی، اکولوژیکی و اجتماعی که اولویت کاری واحدهای مختلف بود، آشنا شدند. 
در روز دوم به منظور آشنایی با فعالیتهای خانه بهداشت، بازدیدی از خانه بهداشت روستای قاسم آباد بصورت گرفت و بهورزان، به تشریح فعالیتهایشان پرداختند. 
همچنین در بازدید میدانی از روستاهای قاسم آباد و فیروزبهرام، دانشجویان با همکاری بهورزان منطقه، مشکلات و معضلات اکوسیستمی این مناطق را از نزدیک ملاحظه کردند. 
در ادامه درس، دانشجویان زیر نظر اساتید درس، نیازسنجی پژوهشی را بر اساس اطلاعات بدست آمده از بازدیدها و مرور متون انجام خواهند داد؛ یک پروژه پایلوت در عرصه اسلامشهر را در راستای نیازهای تحقیقاتی بدست آمده از بخش نیازسنجی اجرا خواهند کرد و پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از پروژه، گزارش نهایی را در پایان این نیمسال ارائه خواهند داد.

 

کلمات کلیدی
نسیبه  جلالوند - عکس
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند - عکس