محتوای خبری دانشکده بهداشت

برگزاری کارگاه آموزش بهداشت باروری در بحران در دانشکده بهداشت

کارگاه آموزش بهداشت باروری در بحران در دانشکده بهداشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت،  چهارشنبه 17 مهر 98، کارگاه آموزش بهداشت باروری در بحران، با مشارکت جمعیت هلال احمر کشور، دپارتمان سلامت در حوادث و بلایا دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و انجمن سلامت خانواده ایران به میزبانی دانشکده بهداشت برگزار شد.
در این کارگاه عباس استاد تقی زاده، مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایا دانشکده با خوشامدگویی به شرکت کنندگان گفت: برگزاری این کارگاه سه هدف را دنبال می کند؛ هدف اول استفاده از اطلاعات علمی و دستاوردهای دفتر انجمن سلامت خانواده ایران و تجربه های همکاران ماما و تنظیم خانواده معاونت بهداشت که بتوان از اطلاعات ایشان در زمینه سلامت باروری در مناطق دچار حادثه بکار گرفته شود. هدف دوم  انتقال تجربه ها و تبادل اطلاعات با سایر کارشناسان این حوزه است و هدف سوم: پرورش و تشویق گروه های داوطلب علاقه مند به خدمات به بانوان در شرایط بحران و بلایای طبیعی با استفاده از رویکردهای بین بخشی در زمینه خدمات است. 
سپس زهرا فتحی مدیر انجمن سلامت خانواده ایران با معرفی انجمن عنوان کرد: این انجمن عضو فدراسیون بین المللی خانواده(IPPF) است و از سال 1373 شروع به فعالیت و ارائه خدمات کرده است. 
وی اظهار داشت: هفت مرکز خدمات رسانی در زمینه سلامت زنان و سلامت باروری در شهر تهران برای زنان آسیب پذیر و همچنین کمیته ای برای فعالیت جوانان و زنان نیز راه اندازی شده است. 
فتحی افزود: خدمات بشردوستانه در زمینه سلامت زنان و زنان باردار در زمان بحران از کارهای این انجمن است همانطور که در زلزله کرمانشاه خدمات باروری در پنج روستای شهر سرپل ذهاب ارائه شد.
سپس دکتر علیرضا آقایی رئیس اداره عملیات هلال احمر ایران با تشکر از همکاری دانشکده بهداشت به مهمترین وظایف این سازمان؛ آموزش همگانی و امداد و نجات اشاره کرد و گفت: در زمان وقوع حوادث و بلایا تیم های امدادی در سریع ترن زمان ممکن به مناطق آسیب دیده رفته و ارائه خدمات بهداشتی را آغاز می کنند که یکی از این خدمات در نظر گرفتن سلامت باروری است. 
در ادامه نیمیشا گوامی (Nimish Goswami) عضو فدراسیون برنامه ریزی والدین در خاورمیانه و مدرس این کارگاه با اظهار خرسندی از حضور در این کارگاه، هدف از شرکت در این برنامه را توجه بیشتر حوزه سلامت به وضعیت سلامت باروری و سلامت زنان در انواع حوادث و حتی خشونت های جنسی آن ها عنوان کرد و گفت: در جنوب آسیا سازمان های بین المللی در مورد این مشکل(خشونت جنسی) فعالیت های زیادی می کنند ولی در ایران این مساله مورد توجه قرار نگرفته است.
سپس مباحث تخصصی سلامت زنان و سلامت باروری در این کارگاه ارائه شد.
خبر: نسیبه جلالوند
عکس: آرزو نادرفر 
 
کلمات کلیدی
نسیبه  جلالوند - عکس
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند - عکس