محتوای خبری دانشکده بهداشت

برگزاری کمپین روزجهانی زمین پاک در دانشکده بهداشت

کمپین روزجهانی زمین پاک در دانشکده بهداشت با شعار (نه به پلاستیک ) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، کمپین روزجهانی زمین پاک  با شعار نه به کیسه های پلاستیکی  روز یکشنبه 2 اردیبهشت 97 ، با حضور دکتر اکبری ساری، رئیس این دانشکده، دکتر مصداقی نیا و دکتر ناصری دو عضو از موسسان انجمن بهداشت محیط ایران، دکتر دهقانی، مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط، اعضائ هیئت علمی، دانشجویان وکارشناسان گروه بهداشت محیط دانشکده بهداشت آغاز شد.
 سپس حاضران ضمن تجمع در محوطه دانشکده به سمت پارک لاله راهپیمایی کردند که در این محل دکتر ناصری ضمن خیرمقدم به حاضران در  سخنانی گفت: امروز روز جهانی زمین پاک است و قطعا کشور ایران از نظر کنترل شرایط محیط زیستی در منطقه باید نقش مثبت خود را نشان دهد. انجمن علمی بهداشت محیط ایران که سالهاست در زمینه های بهداشت محیط فعالیت می کند، امسال بصورت ویژه به این مساله پرداخته است.
  وی افزود: موضوع مورد تاکید امسال که در سطح بین المللی مطرح شده است این است که تلاش همگان بر این باشد تا از کیسه های پلاستیکی کمتر استفاده شود، به این دلیل که وجود پلاستیک ها در محیط زیست خطرات بیشماری را به همراه دارد و اثرات منفی پلاستیک در مقایسه با سایر آلاینده های زیست محیطی، خیلی سریع تر مشاهده می شود.
دکتر ناصری در ادامه بیان داشت که گروه مهندسی بهداشت محیط باتوجه به فراخوان انجمن بهداشت محیط ایران در این  کمپین که در همه دانشکده های بهداشت سراسر کشور بصورت همزمان برگزار می شود، مشارکت کرده است تا دانشجویان در کنار اساتید خودشان  و با توجه به تجارب علمی در زمینه بهداشت محیط وارد این عرصه شوند. در واقع این کمپین نشان می دهد که با استفاده از تجربه های علمی دانشجویان و اساتید فرهیخته دانشگاه، مردم فرهنگ خود را در جهت استفاده صحیح از پلاستیک تغییر خواهند داد. یادمان باشد که زمین مقدس است و وظیفه ماست که در جهت حفظ محیط زیست و پیشگیری از عوارض بهداشتی آلاینده ها حداکثر تلاش را در دانشگاه و درسطح کشور انجام دهیم.
 در انتهای مراسم شرکت کنندگان در یک حرکت نمادین به جمع آوری زباله های پلاستیک در سطح پارک پرداختند و در ضمن گفتگو و صحبت با همشهریان، مضرات پراکندگی پلاستیک ها را در طبیعت برای آنان بازگو کردند.
خبر: نسیبه جلالوند
عکس: وحید مزاجردی

کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی