محتوای خبری دانشکده بهداشت

نشست رئیس، معاونان و مدیران دانشکده بهداشت با مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه

حجت الاسلام و المسلمین سید قریشی گفت: اساتید ما در دانشگاه همانگونه که دغدغه آموزش برای دانشجویان را دارند باید دغدغه فرهنگی و تربیتی را نیز به اولویت هایشان اضافه کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، دوشنبه هشتم مهر98، دانشکده بهداشت میزبان حجت الاسلام و المسلمین سید قریشی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه  و حجت الاسلام و المسلمین غفاری معاون این دفتر بود. 
در این نشست دکتر علی اکبری ساری رئیس دانشکده بهداشت، هیات رئیسه دانشکده و چند تن از مدیران گروه های آموزشی شرکت داشتند.
در ابتدا دکتر اکبری ساری ضمن خوش آمد به حجت الاسلام و المسلمین سید قریشی گفت: خوشحالیم که در دانشکده بهداشت میزبان شما هستیم و انتظار داریم که حداقل سالی یک بار در خدمتتان باشیم.
سپس وی توضیحاتی در خصوص سابقه، تاریخچه دانشکده بهداشت و رسالت آن بیان کرد و گفت: حدود شصت سال پیش پایه های تاسیس این دانشکده گذاشته شد و ایستگاه های تحقیقاتی وابسته به دانشکده نقش مهمی درکنترل بیماری های واگیر و طراحی شبکه بهداشت کشور داشته و این دستاوردها از افتخارات نظام سلامت هست. درحال حاضر دانشکده بهداشت با دوازده گروه آموزشی و حدود 120 هیات علمی و حدود 1200 دانشجو در حال فعالیت و خدمات رسانی هست.
در ادامه رئیس دانشکده با بیان این موضوع که دانشکده بهداشت بالاترین آمار تولید مقاله در بین دانشکده های علوم پزشکی کشور را دارد اظهار داشت: در دانشکده 11 مجله داریم که چهار تا از آنها دارای رتبه ISI هستند و در کشور حدود بیست مجله این رتبه را دارند و بیشترین مقالات چاپ شده اعضا هیات علمی دانشکده در مجلات دیگر و غیر وابسته به دانشکده بوده که نشان دهنده کیفیت بالای مقالات تولیدی است. 
دکتر اکبری ساری درمورد فعالیت ایستگاه های تحقیقاتی و هماهنگی با معاونت بهداشت وزارت بهداشت مطالبی را بیان کرد و گفت: دانشکده بهداشت در کمک به رفع مشکلات ناشی از بحران های به وجود آمده در کشور مثل سیل اخیر نقش موثر و پررنگی داشته و دارد. 
در ادامه رئیس دانشکده با اشاره به اینکه یکی از وظایف ذاتی نهاد رهبری در دانشگاه، مسائل فرهنگی و توجه به آن است گفت: دانشکده بهداشت از نظر ظرفیت فرهنگی نیز یکی از دانشکده های غنی است و افرادی که در اینجا خدمت می کنند به ایفای نقش شان که خدمت رسانی به جامعه هست می پردازند. 
سپس حاضران در نشست با توضیح فعالیت های مرتبط با حوزه خود به بیان نظرات و پیشنهادات شان در راستای بهبود شرایط فرهنگی موجود در دانشکده و دانشگاه پرداختند و خواستار ایفای نقش موثرتر و بدیع تر این نهاد شدند. 
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا قریشی با اظهار خشنودی از حضور در دانشکده و آشنایی بیشتر با فعالیت های دانشکده گفت: خداوند در برابر انجام هر عمل نیکی بدون حساب بازگشت جواب خواهد داشت و تمامی اعمال ما را می بیند و دربالندگی بندگانش کمک خواهد کرد. 
سپس وی گفت: دغدغه امروز بنده شرایط  فرهنگی است که در آن به سر می بریم و با توجه به اینکه چند سالی مسئولیت فرهنگی داشته ام علت عدم توفیق در مورد مسائل فرهنگی را در جدایی بخش فرهنگ از آموزش می دانم که باید برای حل این موضوع بصورت یک کار علمی فرایند آن را مورد بازبینی قرار داده و اصلاحش کنیم. 
حاج آقا قریشی در ادامه بیان داشت که اساتید ما همانگونه که دغدغه آموزش برای دانشجویان را دارند باید دغدغه فرهنگی و تربیتی را نیز به اولویت هایشان اضافه کنند و ارتباط گسترده تری در بیشتر جهات با دانشجویان داشته باشند تا بتوانند راهنمایی و تاثیر گذاری مناسبی در بعد تربیتی دانشجویان داشته باشند و استادی که گام در این راه می گذارد نیز باید از طرف دانشگاه دیده شود.  
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه اظهار داشت در حال حاضر دغدغه اصلی دانشجویان و اساتید آموزش و پژوهش است و انتظار می رود اساتید دغدغه بیشتری در ارتباط با مسائل فرهنگی دانشجویان داشته باشند و همانگونه که استاد راهنمای آموزشی داریم باید به نحوی نقش استاد راهنمای زندگی هم برای دانشجویان ایفا کنند. 
کلمات کلیدی
نسیبه  جلالوند - عکس
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند - عکس