محتوای خبری دانشکده بهداشت

اقدامات پیشگیری از کرونا

پاسخ به پرسش برای پیشگیری در مراکز اقامتی (هتل، متل، مهمانپذیر و مهمانسرا) برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا چه اقداماتی می‌توان انجام داد

دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه راهنمای (پاسخ به پرسش در مراکز اقامتی (هتل، متل، مهمانپذیر و مهمانسرا) برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا چه اقداماتی می توان انجام داد) را منتشر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده بهداشت، به دنبال شیوع بیماری کووید 19 در کشورهای دنیا، از جمله کشور ما، فعالیت هتل ها و سایر مراکز اقامتی با محدودیت‌هایی مواجه شده است. رعایت نکات بهداشتی، هم از سوی مسافران و هم از سوی هتل ها موجب می شود تا اقامت در هتل، کم خطر و ایمن باشد. سوالی که مطرح می شود این است که چه اقداماتی برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در مراکز اقامتی می توان انجام داد.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا و همچنین ستاد مقابله با کرونا در کشور ما، الزامات دقیقی را مسافران کرده اند که در ادامه به آنها اشاره می شود:
از تماس با محیط های آلوده اجتناب کنید و مدام دست‌های خود را با آب وصابون مایع به مدت 20 ثانیه بشویید.
مطمئن شوید که مکان مورد نظر دستورالعمل های بهداشتی مبارزه با کرونا را رعایت می کند. 
از حضور و توقف در محل های کاری پر ازدحام که امکان آلودگی با ویروس کرونا هست اجتناب کنید.
هنگام مراجعه به هتل ها و سایر مراکز اقامتی، حتی المقدور از وسایل شخصی استفاده کنید.
توجه به موارد بهداشتی برای همه افراد داخل هتل شامل پرسنل، مدیران و مسافران ضروری است. در این راستا لازم است برخی اقدامات توسط هتل‌داران و برخی توسط مسافران صورت گیرند. شما به عنوان میهمان هتل، بهتر است ترجیحا وسایل شخصی و بهداشتی خود را همراه ببرید. برای مثال استفاده از حوله شخصی، مطمئن تر و بهداشتی تر است. شاید کمی چمدانتان سنگین شود اما به سلامتی خود کمک بیشتری می کنید. همچنین سعی کنید از وسایل یک بار مصرف استفاده کنید. استفاده از بطری‌های آب معدنی به جای لیوان و یا وسایل داخل اتاق، مطمئن تر و ایمن تر است.

 

نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *