محتوای خبری دانشکده بهداشت

ندای تندرستی

پاسخ به پرسش ویروس کرونا تا چند روز بر روی سطوح چوبی و سرامیکی فعال باقی می‌ماند

دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه راهنمای (پاسخ به پرسش ویروس کرونا تا چند روز بر روی سطوح چوبی و سرامیکی فعال باقی می ماند) را منتشر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، یکی از ویژگی هایی که انواع ویروس ها را قدرتمندتر می کند، وجود لایه های محافظتی مقاوم در آن ها برای بقا در خارج از بدن میزبان است. این لایه ها باعث می شوند که ویروس در شرایط سخت، مثل قرار گرفتن در محیط های غیرزیستی مانند سطح پوست، سطوح غیرجاندار و غیره، مقاومت بیشتری داشته باشد. ویروس کرونا نیز می تواند بر روی سطوح مختلف از چند ساعت تا چند روز فعال باقی بماند و باعث آلوده شدن افراد شود. تاکنون مدت زمان فعال ماندن این ویروس بر روی سطوح مختلف بررسی شده است. سوالی که مطرح می شود این است که مدت زمان باقی ماندن این ویروس بر روی سطوح چوبی و سرامیکی چقدر است؟
بر اساس مطالعات مختلف، ویروس کرونا می تواند بر روی سطوح چوبی تا 4 روز و بر روی سطوح سرامیکی تا 5 روز باقی بماند. یک مطالعه معتبر نشان داد که مدت بقای ویروس کرونای جدید بر روی سطح چوبی 2 روز است، اگرچه دیگر ویروس های خانواده کرونا تا 4 روز نیز بر روی سطح چوب باقی می مانند. با توجه به اینکه اکثر گزارش ها، مدت زمان بقای ویروس را  روی سطوح چوبی 4 روز و روی سطوح سرامیکی 5 روز بیان کرده اند، توصیه می شود، بالاترین حد مشاهده شده برای رعایت احتیاط مدنظر قرار گیرد.
ویروس کرونا می تواند روی سطوح چوبی 4 روز و روی سطح سرامیکی تا 5 روز فعال باقی بماند. بنابراین ضدعفونی کردن سطوح چوبی و سرامیکی و کلیه‎ی سطوحی که تماس مکرر با آنها وجود دارد بایستی مورد توجه قرار گرفته و از مواد ضدعفونی کننده مناسب و مؤثر در این زمینه استفاده شود.
 
نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *