محتوای خبری دانشکده بهداشت

پیام دکتر ندافی به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

رئیس دانشکده بهداشت در پیامی پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس این دانشکده را گرامی داشت و نوشت: امروز دانشکده بهداشت به عنوان تنها قطب علمی ـ آموزشی علوم بهداشتی کشور جایگاه ممتاز و برجسته‌ای در آموزش عالی کشور دارد و از نظر تنوع بالای رشته‌ها و گروه‌های آموزشی، برخورداری از اساتید برجسته با سوابق درخشان علمی و مدیریتی، قدمت، وسعت و زیرساخت‌های قوی و تعداد بالای دانش آموخته و دانشجوی داخلی و خارجی، پزوهش های کاربردی و مورد نیاز جامعه در کشور و منطقه پیشتاز است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده بهداشت، 18 تیر 1400، دکتر کاظم ندافی رئیس دانشکده بهداشت در پیامی پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس دانشکده بهداشت را گرامی داشت.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد للّه الّذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا أن هدانا اللّه 
18تیر ماه 1400، پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس دانشکده بهداشت را گرامی می داریم.
پنجاه و پنج سال پیش، 18 تیرماه 1345، اساسنامه دانشکده بهداشت در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای مرکزی دانشگاه های ایران پذیرفته شد و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با به عرصه وجود گذاشت و بطور رسمی تاسیس شد. هرچند پایه های اصلی تشکیل دانشکده سال ها قبل از آن شکل گرفته بود. دانشکده بهداشت به استناد اساسنامه خود از آغاز تاسیس با تاکید بر غیر قابل تفکیک بودن آموزش از تحقیق و پاسخگویی به نیاز های جامعه در زمینه بهداشت عمومی، بعنوان یک مجموعه بی بدیل و بسیار اثرگذار ظاهر شد و در حقیقت از همان آغاز مسیری را در پیش گرفت که امروز با عنوان دانشگاه های نسل چهارم از آن یاد می شود و در این راه توفیقات بسیار زیاد و غیر قابل انکاری را کسب نمود که در کارنامه درخشان آن ثبت گردید و همواره از آن به بزرگی و عظمت یاد می شود. دانشکده در ادامه فعالیت خود با عنوان دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی به رسالتی که بنیانگذاران آن در نظر داشتند پایبند ماند و با تاسیس 14 ایستگاه تحقیقات بهداشتی پهنه بسیار گسترده ای از جغرافیای کشور را تحت پوشش خدمات ارزنده خود قرار داد که نتیجه آن ارتقاء سطح سلامت مردم بود. 
بی تردید هدفی که بنیانگذاران دانشکده در بدو تاسیس، در اساسنامه دانشکده، تعیین کرده اند و روشی که برای دستیابی به آن هدف عالی برگزیده اند همچنان روشن کننده مسیر و راه  فعلی و آینده است و همچنان توسط نسل حاضر و نسل های آینده بخوبی پی گیری خواهد شد.
امروز دانشکده بهداشت به عنوان تنها قطب علمی ـ آموزشی علوم بهداشتی کشور جایگاه ممتاز و برجسته‌ای در آموزش عالی کشور دارد و از نظر تنوع بالای رشته‌ها و گروه‌های آموزشی، برخورداری از اساتید برجسته با سوابق درخشان علمی و مدیریتی، قدمت، وسعت و زیرساخت‌های قوی و تعداد بالای دانش آموخته و دانشجوی داخلی و خارجی، پزوهش های کاربردی و مورد نیاز جامعه در کشور و منطقه پیشتاز است.
پاندمی کووید-19 باعث شد تا تمام ارکان دانشکده به ویژه گروه‌های آموزشی به نحو مؤثر و چشمگیری وارد عرصه خدمات آموزشی، پژوهشی و اجرایی مرتبط با این بیماری شده و عملکرد موفقی از خود نشان دهند که جا دارد از همه اعضای محترم هیئت‌علمی، کارکنان و دانشجویان ارجمند دانشکده تشکر و قدردانی نمایم. 
امید است این دانشکده پر افتخار با همت بلند و تلاش مستمر و خستگی ناپذیر اعضای خود روز به روز در ارائه با کیفیت ترین خدمات آموزشی، پژوهشی و پاسخگویی به نیازهای جامعه همچنان پیشرو و موفق باشد.
                                                  
  رئیس دانشکده بهداشت
 
 
نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *