برگزاری نشست شورای پژوهشی دانشکده
تأکید بر لزوم ارتباط بین رشتهای گروههای آموزشی و کاربردی کردن تحقیقات
در نشست شورای پژوهشی دانشکده ضمن تأکید بر لزوم ارتباط بینرشتهای گروههای آموزشی و کاربردی کردن تحقیقات؛ راهکارها و سازوکارهای تحقق این رویکرد موردبررسی و تبادلنظر قرار گرفت.
گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در اين نشست که سهشنبه 5آذر 98 در سالن شورای دانشکده برگزار شد، در ابتدای نشست دکتر احمدرضا خاتونآبادی معاون پژوهشی دانشکده ضمن تبريک هفته و روز بسيج مستضعفين بابیان اینکه حرکت مثبت و روبهجلو در جامعه با تفکر بسيجی و خلوص نيت رخ میدهد و با اشاره به حديثی از پيامبر مکرم اسلام (ص) «افضل الا عمال احمزها » انجام کارهای خوب دارای سختی بسيار است گفت: امیدوارم همگی در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی تمامی مساعی خود را بکار گيريم.
معاون پژوهشی دانشکده ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت و پیشبرد برنامههای این معاونت از حسن همکاری گروههای آموزشی با این معاونت قدردانی کرد و در ادامه افزود: تحقق اهداف و مأموریتهای محول شده دانشگاه به این دانشکده در قالب برنامه 4 ساله، نيازمند همکاری هر چه بيشتر گروههای آموزشی با معاونتها است.
دکتر خاتونآبادی همچنین از حضور دکتر محمدعلی صحرائيان معاون پژوهشی دانشگاه روز دوشنبه 25 آذرماه (روز پژوهش) بهعنوان يکی از برنامههای معاونت پژوهشی در هفته پژوهش خبر داد.
وی با اشاره به عدم دسترسی به سامانه پژوهشيار به علت نقص فنی در حال حاضر در صورت عدم رفع نقص فنی این سامانه از تغییر احتمالی جلسه آخرين رنک دانشکده در سال 98 از 19 آذرماه به زمان دیگر خبر داد.
در بخشی از نشست دکتر قاسم محمدخانی مدير گروه شنواییشناسی پيشنهاد کرد بازه زمانی طرح شدن پایاننامهها در قالب طرح تحقیقاتی پس از دفاع از پروپوزال برای دانشجويان کارشناسی ارشد از 3 ماه به 6-3 ماه و دانشجويان دکتری از 6 ماه به 9-6 ماه افزايش يابد که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.
راهکارها و سازوکارهای تقویت ارتباط بين رشته ای گرو ه های آموزشی
در ادامه دکتر خاتونآبادی پيشنهاد کرد برای تقویت بيشتر ارتباط بینرشتهای گروهها، طرحها و پایاننامهها حتی در صورت ارتباط بسیار کم بینرشتهای بهصورت مشترک پیاده و اجرا شود. دکتر غلامرضا عليايی معاون آموزشی دانشکده در اين خصوص تأکيد کرد که ارتباط گروه ها از طريق مدیران گروههای آموزشی انجام شود.
کاربردی کردن تحقيقات بهعنوان يکی از الزامات تحقق دانشگاه نسل سوم
دکتر خاتونآبادی بابیان اهميت کاربردی بودن تحقيقات بهعنوان يکی از الزامات تحقق دانشگاه نسل سوم و لزوم رويکرد کاربردی و جامعه نگر بودن به تحقيقات اظهار داشت: ما بايد نياز جامعه را بشناسيم و تحقيقات را به سمت کاربردی بودن و به سمت حل مشکلات جامعه سوق دهيم و بر اساس آن تحقيقات خود را انجام دهيم تا درنهايت بازدهی خوب ارائه شود. وی افزود: نتایج تحقیقات کاربردی بایستی از طریق رسانههای ارتباطجمعی به اطلاع مردم رسانده شود.
دکتر پروين راجی مدير گروه کاردرمانی در خصوص پیادهسازی برنامه کاربردی کردن تحقيقات پيشنهاد کرد دانشجو پس از انجام پایان نامه وپیش از دفاع، موظف به نگارش يک يا دو صفحه در پایاننامه از اهداف انجام پايان نامه و کاربرد آن برای جامعه باشد.
دکتر عليايي پيشنهاد کرد برای تشويق طرحها و پايان نامه های کاربردی، سقف بودجه پايان نامه ها و طرح های محصول محور و کاربردی افزايش یابد.وی همچنین با توجه به تفاوت معنا و معيارهای کاربردی بودن تحقيقات پيشنهاد کرد مفهوم کاربردی بودن در شورای پژوهشی گروه ها مطرح و مشخص شود.
دکتر زهرا سليمانی معاون پژوهشی گروه گفتاردرمانی پيشنهاد کرد تحقيقات کاربردی و محصول محور در سامانه علم سنجی امتياز بيشتری داشته باشد و همچنين قبل از تحقيق از جامعه نيازسنجی شود.
دکتر حسين باقری مدير گروه فيزيوتراپی پيشنهاد کرد به عنوان کار تحقيقاتی در گروهها يک دانشجو تمامی پايان نامه های طی ده سال اخير گروه را بهصورت يک پايان نامه بررسی کند تا پايان نامه های کاربردی گروه ها در سالهای اخير مشخص شود.
دکتر محمدخانی پيشنهاد کرد با استفاده از معیارهای تعیین شده در سامانه پژوهشيار برای تعیین کاربردی بودن طرح ا و پایان نامه ها ،چک ليستی مشابه برای بررسی کاربردی بودن پرورپوزال پایان نامه ها و طرح ها تهیه و همراه با صورتجلسه پروپوزال در جلسه دفاع پروپوزال تکميل شود.
در پایان نشست دکتر خاتونآبادی در جمعبندی موضوعات و نظرات مطرحشده ضمن تاکید دوباره بر اهمیت کاربردی بودن تحقیقات قدم اول در تمامی پايان نامه ها، اهداف کاربردی بهصورت شفاف و مشخص نوشته شود.
ارسال به دوستان