محتوای خبری دانشکده توانبخشی

تأکید رئیس دانشکده توانبخشی بر لزوم ایجاد وحدت رویه برای حضور کارآمد اعضای هیئت‌علمی و دستیاران این دانشکده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه

در نشست هئیت رئیسه دانشکده توانبخشی چالش‌ها و مسائل موجود در خصوص نحوه حضور اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان دکتری تخصصی این دانشکده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه مطرح و راهکارهای پیشنهادی برای حل مسائل و همچنین چگونگی ایجاد وحدت رویه بررسی و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این نشست روز دوشنبه 29 دی 99 به‌صورت حضوری و مجازی در سالن شورای این دانشکده برگزار شد، در ابتدای نشست دکتر محمدرضا هادیان رئیس دانشکده در سخنان پیش از دستور ضمن ارائه گزارشی از مهم‌ترین موضوعات بیان‌شده در  نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه با روسای دانشکده‌ها  به ضرورت و اهمیت حضور اعضای هیئت‌علمی دانشکده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خطاب به مدیران گروه‌های آموزشی اشاره کرد و تصریح کرد: ارائه خدمات توانبخشی رشته‌های مختلف این دانشکده در مراکز بالینی دانشگاه فرصتی برای تثبیت و تحکیم جایگاه علمی و بالینی گروه‌های مختلف دانشکده در بیمارستان و دانشگاه و تقویت سازوکارهای تعاملی گروه‌های مختلف این دانشکده با دیگر گروه‌های مختلف پزشکی در بالین است و بایستی با استفاده از ساز و کارهای مدیریتی و همچنین نشست‌های داخلی گروه‌ها اهمیت این موضوع برای اعضای هیئت‌علمی مورد تأکید قرار گیرد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه دانشگاه برای ارائه خدمات توانبخشی، از درخواست همکاری دکتر آرش جعفریه رئیس مجتمع بیمارستـانی یاس برای ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیماران جراحی ارتوپد در این مجتمع بیمارستانی خبر داد و از مدیران گروه‌ها خواست ضمن تعامل با گروه‌های آموزشی بالینی در بیمارستان‌ها، پتانسیل‌های حضور در این مراکز بررسی شود.

رئیس دانشکده همچنین بابیان ضرورت رعایت مقررات آئین‌نامه تمام‌وقت جغرافیایی اعضای هیئت‌علمی از مدیران گروه‌ها خواست تا اعضای هیئت‌علمی که به‌تازگی به استخدام‌شده‌اند، در صورت فعالیت در مراکز توانبخشی خصوصی، نامه ابطال پروانه فنی شان در مراکز خصوصی را  به مدیران گروه‌ها ارائه  دهند.

رئیس دانشکده همچنین بابیان اینکه در حال حاضر از 4 درمانگاه  دانشکده تنها درمانگاه فیزیوتراپی به  خدمات حضوری می‌پردازد از سایر مدیران گروه‌های آموزشی خواست پس از بررسی شرایط پاندمی کرونا ، خدمات توانبخشی حضوری سایر درمانگاه‌ها نیز از سر گرفته شود.

در بخشی از نشست دکتر هادیان بابیان اینکه در آخرین آیین‌نامه آموزشی دانشجویان دکترای تخصصی، مقررات حضور آنان همچون اعضای هیئت‌علمی تمام‌وقت جغرافیایی است. از این رو، از معاون آموزشی دانشکده و مدیران گروه‌ها خواست تا در خصوص حضور تمام‌وقت و کارآمد  و برنامه ریزی شده،  از توانمندی آنان درزمینهٔ آموزشی، پژوهشی و بالینی ایشان شود.

وی همچنین از مدیران گروه‌ها خواست که برای حضور دانشجویان دکترای تخصصی دانشکده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه همچون اعضای هیئت‌علمی با رعایت اصل وحدت رویه برنامه ریزی و پیاده‌سازی شود.

در بخشی از نشست دکتر سید محسن میر معاون اداری مالی دانشکده بابیان برون‌سپاری مراکز پاراکلینکی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه ازجمله خدمات توانبخشی در چند سال اخیر اظهار داشت: در صورت عدم اتخاذ تمهیدات و راهکارهای مناسب ازجمله حضور دستیاران و اعضای هیئت‌علمی در بیمارستان‌ها و مراکز، در چند سال آینده فرصت ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان و همچنین خدمات توانبخشی در این مراکز را دست دادن خواهیم داد. وی در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت پرداخت‌های  به دانشجویان دکترای تخصصی و چالش‌ها و مسائل پیرامون آن پرداخت.

دکتر غلامرضا علیائی معاون آموزشی دانشکده به ارائه گزارشی تفصیلی از پایش انجام‌شده تدریس مجازی اعضای هیئت‌علمی به تفکیک گروه‌های آموزشی و همچنین گزارشی از روند تکمیل و به روز رسانی طرح درس گروه های آموزشی پرداخت. و از مدیران گروهها خواست تا در اسرع وقت طرح درسها تکمیل و به دفتر توسعه ارسال شود.

دکتر علیائی همچنین از برگزاری جلسه ای توجیهی توسط دکتر شهره جلائی استاد آمار دانشکده با هدف بررسی مسائل و مشکلات اعضای هئیت علمی در زمینه نحوه تحلیل سوالات آزمون های پایان ترم خبر داد.

در ادامه نشست چالش‌ها و مسائل موجود نحوه حضور اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان دکتری تخصصی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه مطرح و راهکارهای حل این چالش‌ها و چگونگی ایجاد وحدت رویه بحث و بررسی شد.

 

لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *