محتوای خبری دانشکده توانبخشی

تاکید رئیس دانشکده توانبخشی بر اهمیت ارتقای مهارت‌های مدیریت تیمی مسئولان دانشکده در راستای تحقق برنامه ها و اهداف تفویض شده

در نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توانبخشی گزارش پیشرفت برنامه‌های عملیاتی معاونت‌های پژوهشی و برنامه‌ریزی و توسعه و همچنین گزارشی از برنامه‌های دو ماه آینده معاونت‌های بین‌الملل، دانشجویی و اجتماعی - فرهنگی ارائه شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی؛ در این نشست که صبح دو‌شنبه 7بهمن‌ماه در سالن شورا این دانشکده برگزار شد؛ دکتر محمدرضا هادیان رئیس دانشکده در سخنان پیش از دستور در سخنانی با اشاره به برگزاری شورای بورس دانشگاه از موافقت با درخواست مأموریت آموزشی فهیمه حاجی ابوالحسن مربی گروه شنوایی‌شناسی خبر داد و اظهار امیدواری کرد تعامل و همکاری دوطرفه گروه های آموزشی با اعضای هیئت‌علمی و تکمیل مطالعات و ارتقای کفایت علمی اعضای هیئت‌علمی شرایط تحقق اهداف و برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات بالینی گروه‌های آموزشی را بیش‌ازپیش فراهم کند. 
رئیس دانشکده همچنین درخصوص پیگیری و انجام مراحل اداری شروع همکاری با گروه پزشکی ورزشی و طب فیزیکی  برای فراهم شدن  زمینه تعامل برای ارتقای آموزش دستیاران طب فیزیکی، پزشکی ورزشی و همچنین دانشجویان فیزیوتراپی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی تاکید کرد.
دکتر هادیان در بخشی از نشست بر اهمیت ارتقای مهارت‌های مدیریت تیمی مسئولان دانشکده برای تعامل با اعضای مجموعه و در راستای تحقق برنامه و اهداف تفویض شده تأکید کرد.
در ادامه نشست دکتر خاتون‌آبادی معاون پژوهشی دانشکده به ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده این معاونت در راستای تحقق برنامه‌های چهارساله دانشکده پرداخت. وی از تصویب طراحی و اجرای 16 طرح‌ تحقیقاتی مشترک با مدرسان، پژوهشگران و متخصصان بالینی ملی و بین‌المللی در زمینهٔ توانبخشی در سال 97 و تعیین لاین تحقیقاتی هر عضو هیئت‌علمی پس از تکمیل رزومه(CV) اغلب آنان خبر داد.
 معاون پژوهشی دانشکده با بیان اهمیت و ضرورت افزایش کمیت و کیفیت پژوهش‌های توانبخشی از برگزاری کارگاه ثبت اختراع؛ معرفی و اطلاع‌رسانی سامانه ساتع و 17 مراکز و مؤسسات معرفی‌شده در سایت دانشگاه برای ارائه گرنت به اعضای هیئت‌علمی باهدف جذب گرتنهای پژوهشی در سال 98 خبر داد.
معاون پژوهشی دانشکده در ادامه گفت: با هماهنگی نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشکده، توافقات ابتدایی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای همکاری انجام پروژه‌ها و طرح تحقیقاتی مشترک درزمینهٔ سلامت جامعه باهدف جذب گرنتهای پژوهشی صورت گرفته است. 
وی اضافه کرد: در راستای توسعه نوآوری پژوهشی برای خدمت به جامعه و گسترش روابط دانشکده با مدیران صنعت، 20 نشست مذاکره با شرکت‌ها و دانشکده‌ها ازجمله عقد تفاهم‌نامه با سینا تجهیز، دانشکده فناوری‌های نوین، دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، مرکز تحقیقات فناوری‌های توانبخشی عصبی هوشمند جواد موفقیان، مرکز ملی نقشه‌برداری مغز و دانشگاه علم و صنعت صورت گرفته است. وی با اشاره به اینکه نشست‌ها و عقد تفاهم‌نامه زمانی که منجر به تولید محصول( تولید انتشارات علمی، انجام طرح‌های تحقیقاتی) و انجام تحقیقات بین‌رشته‌ای شود موجب ارتقای کمیت و کیفیت پژوهش در دانشکده خواهد شد از اعضای هیئت‌علمی دانشکده خواست تا از فرصت و امکانات فراهم‌شده استفاده کنند. 
دکتر خاتون‌آبادی در بخشی از ارائه گزارش فعالیت‌های معاونت پژوهشی، از تشکیل کمیته سالمندی، تشکیل کمیته غربالگری برای طرح جامع غربالگری در سامانه ساتع در سال 98خبر داد. 
وی بابیان اینکه 22 عضو هیئت‌علمی از 37 عضو هیئت‌علمی دانشکده در مرتبه علمی استادیاری هستند، استفاده از پتانسیل آنان و ارتقا توانمندی علمی و پژوهشی آنان را فرصت مغتنم برای حفظ و ارتقای رنک آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات توانبخشی دانشکده در سال‌های آینده دانست و مدیران گروه‌ها خواست ضمن تبیین اهمیت و ضرورت حضور استادیاران در کارگاه‌ها، با برنامه‌ریزی شرایط شرکت آنان در این کارگاه‌ها را فراهم کنند.
وی همچنین با اشاره به وضعیت انتشار دو مجله انگلیسی دانشکده اظهار امیدواری کرد با افزایش کیفیت و ایجاد تغییرات در ساختار و محتوا زمینه خودکفائی مجلات و عدم نیاز به تأمین بودجه و اعتبار برای انتشار آنان در آینده نزدیک فراهم شود.
دکتر خاتون‌آبادی همچنین از ارتقای نرم‌افزار و سخت‌افزار سیستم‌های کارکنان، اعضای هیئت‌علمی و کلاس‌های درس دانشکده با همکاری معاونت اداری مالی با خرید، تعویض و تجهیزات لازم و همچنین پایش هفتگی تمامی سیستم‌های دانشکده توسط مهندسان واحد انفورماتیک خبر داد.
معاون پژوهشی دانشکده در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از استقبال و حضور کارشناسان دانشکده در برخی از کارگاه‌های برگزارشده این معاونت ازجمله در کارگاه فن ترجمه و سمینار « استراتژی ما، نقشه راه» ؛این موضوع را قابل‌تأمل و نشان از تمایل کارشناسان دانشکده برای ارتقا سطح کمی و کیفی ارائه خدمات دانست و خواستار توجه مدیران و مسئولان دانشکده شد.
دکتر خاتون‌آبادی که سمت سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه دانشکده را نیز بر عهده دارد ضمن تأکید بر برنامه‌ریزی گروه‌های آموزشی برای حضور در بیمارستان‌های تابعه دانشکده از آنان خواست تا عملکرد ارائه خدمات توانبخشی اعضای هیئت‌علمی مقیم در بیمارستان‌ها پایش و ارزیابی شود و باهدف ارائه گزارش نتایج پایش و ارزیابی‌ حضور گروه‌ها در هر یک از بیمارستان‌های تابعه در هیئت‌رئیسه دانشکده به این معاونت ارسال شود.
وی حضور دانشجویان دکترای تخصصی به‌عنوان دستیار در کنار اعضای هیئت‌علمی در بیمارستان‌ها را در آموزش ارائه خدمات توانبخشی بسیار مؤثر دانست.
دکتر خاتون‌آبادی حضور گروه‌های مختلف دانشکده توانبخشی در بیمارستان‌ها تابعه دانشگاه را موجب شناخت بیشتر خدمات رشته‌های مختلف توانبخشی و ایجاد همکاری بیشتر با گروه‌های بالینی که نیاز به خدمات توانبخشی در کنار بالین دارند دانست. وی در ادامه از درخواست دکتر فرناز اعتصام مدیر گروه طب سالمندان برای حضور عضو هیئت‌علمی دانشکده به‌عنوان هیئت‌علمی با وابستگی سازمانی دوگانه (dual affiliation ) در این گروه خبر داد.
معاون پژوهشی دانشکده در پایان سخنانش بابیان اینکه تمامی اقدامات و فعالیت‌ها و پیشرفت‌های حاصل‌شده به‌واسطه همکاری معاونت‌ها و واحدهای مختلف بوده و این معاونت صرفاً به‌عنوان هماهنگ‌کننده(coordinator) حضورداشته است از مدیران گروه‌ها خواست حوزه پژوهش گروه‌ها ساختارمندتر شود و در پایان از مدیران گروه‌ها، اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشکده تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه نشست دکتر غلامرضا علیائی معاون آموزشی دانشکده با اشاره به جذب نیروهای تعهد خدمتی هیئت‌علمی از مدیران گروه‌ها و معاونان دانشکده خواست برای تعامل و همکاری درون‌گروهی برای انجام فعالیت‌های آموزشی ، پژوهشی و همچنین ارائه خدمات توانبخشی در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه با سعه‌صدر و استراتژی بیشتری برخورد شود.
معاون آموزشی دانشکده همچنین از مدیران گروه‌ها خواست پس از تکمیل ظرفیت ارائه واحدهای درسی اعضای هیئت‌علمی از دانشجویان دکترای تخصصی به‌عنوان دستیاران دانشکده برای آموزش و تدریس دانشجویان مقاطع پایین‌تر بهره گرفته شود.
در بخشی از نشست با توجه به اتمام مدت ابلاغ دکتر نسترن قطبی مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پس از تبادل‌نظر معاونان و مدیران گروه‌ها حکم ایشان برای دو سال آینده تمدید شد.
در ادامه نشست دکتر آزاده شادمهر معاون بین‌الملل از برگزاری جشنواره  healthy lifestyle mysteries of a توسط کمیته فعالیت‌های دانشجویی بین‌المللی روز سه‌شنبه 29 بهمن با مشارکت دانشجویان بین‌الملل دانشکده در رشته‌های فیزیوتراپی گفتاردرمانی، شنوایی‌شناسی و اپتومتری و همچنین دانشجویان بین‌الملل سایر دانشکده‌ها ازجمله دندانپزشکی، داروسازی و بهداشت خبر داد. وی همچنین افزود: دومین رویداد International Research Day روز سه‌شنبه 7 اسفندماه برگزار خواهد شد. 
معاون بین‌الملل همچنین از پذیرش ده متقاضی تحصیل در رشته گفتاردرمانی از کشور افغانستان پس از هماهنگی با گروه گفتاردرمانی دانشکده  در قالب طرح کوهورت و دوره کوتاه‌مدت خبر داد.
در پایان نشست دکتر آذر مهری دبیر هم‌اندیشی اساتید دانشکده از برنامه‌ریزی انجام‌شده برای بازدید اساتید دانشکده از نمایشگاه دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در روز چهارشنبه 16 بهمن و همچنین برگزاری کارگاهی با عنوان سواد رسانه‌ای در ماه آینده خبر داد.
خبرنگار و عکاس: لیلا روستا

 

کلمات کلیدی
لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا