محتوای خبری دانشکده توانبخشی

دکتر خاتون آبادی: آگاهی بخشی خدمات توانبخشی به عموم جامعه در اولویت است

در نشست هیئت رئیسه دانشکده توانبخشی، رئیس دانشکده بر شناسایی و آگاهی بخشی به عموم جامعه از خدمات توانبخشی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این نشست روز دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 با حضور دکتر سید احمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشکده و سایر اعضا در سالن شورا برگزار شد.
در این جلسه دکتر خاتون آبادی مطالبی در خصوص روند جاری دانشکده ارائه کرد. وی در ادامه در خصوص برنامه های بین الملل دانشکده و شروع همکاری با دانشگاه اسکودار ترکیه خبر داد و این رویداد را شروع مناسبی برای گسترش فعالیت ها و همکاری های بین المللی دانست. وی همچنین بر افزایش فعالیت های بین گروهی و تعامل بیشتر با دانشجویان تاکید کرد.
رئیس دانشکده توانبخشی آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های توانبخشی را به جامعه و مردم بسیار مهم عنوان کرد و همکاری با سازمان های دیگر از جمله شهرداری را برای تحقق این امر کمک کننده دانست.
دکتر خاتون آبادی با تاکید بر دیدگاه دانشگاه مبنی بر خدمت به جامعه، از لزوم اطلاع رسانی خدمات توانبخشی و گسترش فعالیت های اجتماعی سخن گفت و تصریح کرد: باید در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم و جامعه بیش از پیش کوشا باشیم و صدای توانبخشی را به عموم جامعه برسانیم؛ اکنون درصد افرادی که به صورت آگاهانه برای دریافت خدمات توانبخشی مراجعه می کنند کمتر از بیمارانی است که به صورت ارجاعی به دانشکده مراجعه می کنند، اگر عموم مردم از جزئیات و اثر بخشی خدمات توانبخشی آگاه باشند خدمت واقعی صورت می گیرد که در همین راستا استقرار خدمات توانبخشی در سازمان هایی که می توانند در این زمینه همکاری کنند مهم است.
دکتر خاتون آبادی استقرار پایگاه خدمات توانبخشی در هفته سلامت با همکاری شهرداری تهران در منطقه سبزه میدان را از جمله این خدمات عنوان کرد و بر همکاری گروه ها برای افزایش این رویدادها تاکید کرد.
در ادامه دکتر سیامک بشردوست معاون بین الملل دانشکده، به ارائه گزارش مختصری در حوزه دانشگاه سبطین مبنی بر تهیه کوریکولوم، لیست دروس، لیست اساتید و شروع همکاری با دانشگاه اسکودار ترکیه با سخنرانی در قالب وبینار در روز چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401، حضور عضور هیئت علمی دانشگاه آلمریا اسپانیا در خردادماه با ارائه کارگاه های و سمینارهای آموزشی پرداخت.
دکتر حمید دالوند معاون پژوهشی دانشکده نیز توضیحاتی در حوزه پژوهش، طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های جامعه محور، محصول محور و کاربردی، مقالات اعضای هیئت علمی، نقشه پژوهشی دانشکده، هزینه و اعتبارات طرح های تحقیقاتی، انعقاد تفاهم نامه با مرکز تحقیقات قرآن طب و حدیث، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، مرکز بهداشت ارائه داد.
در ادامه هر یک از معاونین و مدیران گروه ها گزارشی از عملکرد و پیشرفت برنامه ها ارائه کردند و از اقدامات نوآورانه حوزه خود سخن گفتند.
در پایان پیشنهادهایی برای مطالب عنوان شده مطرح شد.

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *