محتوای خبری دانشکده توانبخشی

مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشکده توانبخشی برگزار شد

دکتر کریمی: حس خانواده بودن را در دانشکده تقویت کنید

رییس دانشگاه با الواحی از زحمات دکتر عطارباشی مقدم قدردانی و حکم انتصاب دکتر هادیان به عنوان رییس جدید دانشکده توانبخشی را اعطا کرد.

گالری عکس

مراسم تکریم دکتر بهروز عطار باشی مقدم، رییس پیشین و معارفه دکتر محمدرضا هادیان، رییس جدید دانشکده توانبخشی، با حضور جمعی از دانشجویان، کارکنان، اعضای هیات رئیسه و اعضای هیات علمی دانشکده،  روز دوشنبه 27 آذر  1396 برگزار شد.
در ابتدا دکتر علیایی، معاون آموزشی دانشکده، دکتر عطار باشی را فردی ساعی و کوشا خواند و گفت: ایشان تحولات و خدمات ارزشمندی را در دانشکده ایجاد کردند و قطعا از توانمندی هایشان در سنگر دیگری استفاده خواهد شد.
وی همدلی اعضا و مشارکت همگان را در ارتقاء جایگاه دانشکده موثر دانست و تصریح کرد: برای دکتر هادیان نیز که همواره تلاش زیادی برای موفقیت دانشکده داشتند، آرزوی موفقیت دارم. اکنون فرصتی فراهم شده تا ایشان میراثی را با ارائه خدمات مطلوب از خود به جای بگذارند.
سپس دکتر عطار باشی مقدم، رضای خدا را سرلوحه تمامی فعالیت های خود خواند و گفت: به توصیه بزرگ مرد و صاحب خردی در چند روز گذشته توانستم با فراغت بال به عملکرد چند ساله ام بازنگری داشته باشم، و خوشحالم که هر چه کردم از دید خود، اقدامی درست و در جهت ارتقای دانشکده بوده است.
وی ضمن قدردانی از همکاری معاونین، کارکنان، دانشجویان و اعضای هیات علمی، خاطر نشان کرد: بنده در تمامی تصمیماتی که برای دانشکده اتخاذ کردم، تنها قصد و نیتم، سرآمدی دانشکده توانبخشی بوده است و بر خود لازم می دانم قدردانی ویژه ای از معاونین دانشکده داشته باشم که اگر همکاری و کمک آنها نبود، هیچ حرکتی قابلیت اجرا نداشت.
در ادامه دکتر هادیان، حضور دوباره رییس دانشگاه به دانشکده توانبخشی را قدر دانست و گفت: خدا را شاکرم که این اعتقاد در دانشگاه وجود دارد که دانشکده توانبخشی باید به عنوان مرکزی پیشرو در کشور، نقش برجسته ای در توسعه رشته های توانبخشی کشور داشته باشد و وقت آن رسیده که این دانشکده با نگاهی نو و جامع رسالت های خود را با توجه به مقتضیات زمان بازشناسی کرده و اقدام به ایفای نقش جدید خود نماید.
رییس دانشکده توانبخشی، ضمن معرفی برنامه های آینده دانشکده، راه اندازی رشته های مختلف متناسب با نیازهای جامعه را ضروری خواند و اظهار داشت: بزرگ ترین تهدید جامعه ایرانی پدیده سالمندی و تغییر روند بیماری هاست. اگر نتوانیم این تهدیدات را مدیریت کنیم بار سنگینی در آینده بر کشور تحمیل خواهد شد. از این رو باید رشته های جدیدی مطابق با ماموریت دانشگاه تعریف  و تهدیدات جامعه را مدیریت کنیم.
وی وجود رشته های دکتری تخصصی را نقطه قوت دانشکده برای تبدیل شدن به قطب علمی منطقه عنوان کرد و افزود: باید از این جهت نگاه ویژه ای به کشورهای منطقه خصوصا کشورهای فارسی زبان داشته باشیم چرا که در هیچ کدام از کشورهای منطقه رشته های دکترای تخصصی وجود ندارد.
دکتر هادیان سپس بر ضرورت استفاده از توانمندی های صنعت و جذب سرمایه از بیرون از دانشکده تاکید کرد و یادآور شد: باید بتوانیم جایگاه پژوهش را از طریق حضور دانشجویان و اعضای هیات علمی در بالین بیمار ارتقا دهیم.
وی در پایان از دانشگاه خواست تا با ایجاد 'سرپرستی توسعه و برنامه ریزی' برای پیگیری مصوبات و موضوعات مرتبط با حوزه آموزش و پژوهش و همچنین 'معاونت اجتماعی فرهنگی' به منظور شناسایی و جذب بودجه های مختلف، موافقت نماید.
سپس دکتر کریمی، رییس دانشگاه، حضور پرسنل در مراسم تکریم و معارفه را به فال نیک گرفت و با یادآوری خاطرات زمان دانشجویی خود گفت: سالها قبل به عنوان دانشجو برای حضور در کلاس درس زنان به این سالن آمده بودم و این دانشکده برایم بسیار نوستالژیک است.
وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های دکتر عطار باشی گفت: مدیریت و ریاست در دانشگاه و دانشکده، وظیفه ای مضاعف بر دوش اعضای هیات علمی است اما همیشه آنچه متصوریم برایمان رخ نمی دهد. بنده نیز از این قاعده مستثنا نیستم چرا که دقیقا در زمانی که قصد داشتم تا مسئولیت خود در مرکز قلب (که امروز مرکزی منحصر به فرد از لحاظ مدل اداری است چرا که تنها بیمارستانی است که تمامی اعضای هیات علمی به صورت تمام وقت در یک رشته تخصصی با 500 تخت کار می کنند) را واگذار کنم، مسئولیت دانشگاه بر عهده ام گذاشته شد و البته دانشگاه خانه ماست و اعضای هیات علمی تا روزی که در دانشگاه هستند باید مسئولیت قبول کنند اما چگونه کار کردن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
رییس دانشگاه، ریاست دانشکده توانبخشی را مسئولیت سنگینی دانست که امروز بر دوش دکتر هادیان قرار گرفته و تصریح کرد: مدل رفتاری و مدیریتی من به گونه ای است که هرگز نکته ای را از دیگران نمی خواهم که خودم به آن عمل نکرده باشم، لذا آنچه از شما انتظار دارم اخلاق مدیریتی است آنهم به گونه ای که همه اعضای هیات علمی دانشکده با تمامی توان، ظرفیت و کارایی به طور یکسان دیده شوند.
وی افزود: اصولا تفاوت گذاری بین گروه ها و افراد را تحمل نمی کنم و از شما نیز می خواهم تا با ایجاد همدلی و جلب مشارکت تمامی گروه ها، برای حفظ دانشکده تلاش کنید.
دکتر کریمی خاطر نشان کرد: دانشکده ای از نظر علمی و تحقیقاتی می تواند رشد کند که همراهی تمامی گروه ها را داشته باشد. امکان ندارد کارکنان و اعضای هیات علمی از محیط کار خود راضی نباشند اما برای شما رضایت ایجاد کنند از این رو بایستی حرمت کارکنان و اعضای هیات علمی در دانشکده حفظ شود.
رییس دانشگاه، ضمن موافقت با راه اندازی معاونت اجتماعی و سرپرستی توسعه و برنامه ریزی، گفت: دانشکده توانبخشی با مدل ارائه خدمت و رشته های خوبی که دارد می تواند به خوبی از بیرون دانشگاه جذب سرمایه داشته باشد از این رو نگاهتان به دستان دانشگاه نباشد.
دکتر کریمی، خواستار همگرایی بیشتر در دانشکده توانبخشی شد و افزود: اگر مسائل و مشکلات دانشکده به خارج از آن منتقل شود، قطعا مانع از پیشرفت دانشکده خواهد شد. بنابراین امیدوارم احساس خانواده بودن، حسی که به خوبی در مرکز قلب تهران شکل گرفته است، در دانشکده شما نیز ایجاد شود و بتوانید در آینده آن را تقویت نمایید.

خبر: نسیم قرائیان
عکس: سیدمیثم عطری

تهیه کننده: