محتوای خبری دانشکده توانبخشی

نشست هیئت رئیسه دانشکده توانبخشی با معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه

در نشست هیئت رئیسه دانشکده توانبخشی با دکتر مهدی ابراهیمی سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مشکلات دانشجویان دانشکده بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این نشست روز سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشکده و همچنین معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر سید احمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشکده ضمن خیر مقدم به دکتر ابراهیمی و هیئت همراه ایشان اظهار کرد: برحسب وظیفه و شرایط حاضر ضرورت به برگزاری جلسه‌ایعملیاتی با معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شد تا به امید خدا مسئله دانشجویی را که یک مسئله کلی در دانشگاه است را بررسی و حل کنیم. شرایط ما باوجود تلاطم‌هاییکه در سه ماه اخیر وجود داشته، به واسطه همکاری گروه‌های آموزشی و ارتباط مناسبی که با دانشجو و بدنه دانشگاه فراهم شد شرایط مناسبی بوده است هر چند که در این مدت تجربه‌هاییمتفاوت کسب شد که در سال‌های گذشته نداشتیم. دانشجویان امروز از دیدگاه هوش بالاتر از سن خودشان هستند اما متاسفانه این هوش را در جای نامناسبی به کار می‌برند و علت آن این است که ما برای آنها برنامه‌های مناسبی نداریم. ما باید شرایطی فراهم آوریم که از گذشته درس بگیریم، همانطور که امام علی (ع) می‌فرمایند عاقل آن است که از گذشته عبرت گیرد، باید برنامه‌های کاربردی فراهم آوریم.
وی افزود: دانشگاه علاوه بر علم آموزی محلی برای فعالیت‌های پرورشی نیز هست که امید است در این جلسه به یک همفکری جمعی برای بهبود وضعیت دانشجویان برسیم. آنچه که در این دوره در سطح دانشکده وجود دارد این است که از همه گروه‌های آموزشی، یک نفر در هیئت رئیسه حضور دارد و همکاری‌هاییکه صورت می‌گیرد همکاری‌های خالصانه و مخلصانه است؛ ان شاالله با راهنمایی‌های دکتر ابراهیمی مسیر رشد را هموار‌تر کنیم و دستاوردهایی داشته باشیم.
دکتر ابراهیمی ضمن اظهار خرسندی از حضور در دانشکده توانبخشی تصریح کرد: اتفاق خیلی خوبی که در این سه ماه در سطح دانشگاه افتاد این بود که هیئت رئیسه دانشگاه سعی در ارتباط نزدیک‌تر و پاسخگویی به دانشجویان کرد و به نوعی شکاف نسلی‌ایکه وجود دارد را در یک فضای پاسخگویی کم کرد.
وی اظهار کرد: در دوره‌ایهستیم که دانشجوی ورودی ۱۴۰۰ با ورودی ۱۴۰۱ متفاوت است و ما باید فضایی فراهم کنیم که صدای دانشجویان را بشنویم. یک بخشی از اعتراضات دانشجویان اعتراضات کشوری بود اما بخشی از این اعتراضات مرتبط با انتظاراتی بود که دانشجویان از مسئولین دانشگاه داشتند که با ایجاد این فضای تعاملی صدای دانشجویان شنیده شد. یک فعالیت خوبی که شروع شده این است که یک ساعتی را به عنوان ساعت فرهنگی، به فعالیت فرهنگی به اختیار خود دانشکده اختصاص دادیم که در این ساعت نقد دانشجویان شنیده شود و با وجود ضعف‌هاییکه بوده به واسطه بزرگی اساتید ما و همچنین نخبگی دانشجویان ما خیلی خوب پیش رفته است. نخبگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در اینجا نمایان می‌شود که خط قرمز آنها آبروی دانشگاه است و خیلی از این بزرگواری‌ها و متانتی که نشان می‌دهند برای حفظ برند دانشگاه است.

دکتر ابراهیمی هیئت همراه را معرفی کرد و از تلاش‌ها و فعالیت‌های این افراد برای بهبود مسائل مرتبط با دانشجویان قدردانی کرد.

  در ادامه هر یک از معاونان دانشکده پیشنهادهای خود را برای ارتقای امور رفاهی و آموزشی دانشجویان بیان کردند.

سرویس ایاب و ذهاب، وضعیت اقتصادی دانشجویان، شرایط خوابگاه‌ها و مسائل فرهنگی دانشجویان از مواردی بود که مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

سپس در خصوص کمیته انضباطی دانشگاه بحث و توضیحاتی ارائه شد.

در پایان دکتر ابراهیمی و هیئت همراه از محوطه و سلف بازدید کردند و مقررشد با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه حیاط پشت برای فعالیت‌های ورزشی دانشجویان آماده شود.

 

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *