محتوای خبری دانشکده داروسازی

برگزاری مدرسه تابستانی داروسازی بالینی

جلسات شش گانه مدرسه تابستانه داروسازی بالینی در دانشکده داروسازی با همکاری استادان گروه داروسازی بالینی و انجمن دانشجویان داروسازی ایران (ایفسا) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، مدرسهی تابستانی بین­المللی داروسازی بالینی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری اساتید گروه داروسازی بالینی و انجمن دانشجویان داروسازی ایران (ایفسا)، طی 6 جلسه­ 3 ساعته در طول 3 هفته به صورت مجازی برگزار شد.
در این دوره 364 نفر از دانشجویان و داروسازان 34 کشور مختلف مشارکت داشتند.

در اولین جلسه از این مدرسه که در تاریخ 16 مرداد برگزار شد، بیماری­های اعصاب و روان توسط دکتر نیایش محبی مورد بحث قرار گرفت و این دسته از بیماری­ها در قالب معرفی نمونه ­های متعدد و درمان آن ها بررسی شد.

دومین جلسه از این مدرسه در تاریخ 18 مرداد، با حضور دکتر مجتبی مجتهدزاده، دکتر فرهاد نجم الدین و دکتر بیتا شهرامی با موضوع اقدامات حیاتی فارماکوتراپی، به ویژه نحوه­ی مدیریت شوک برگزار شد. این جلسه گفتگو محور، به شرایط بیماران مرتبط با موضوع پرداخت.

سومین نشست از این مدرسه در تاریخ 20 مرداد، با تدریس دکتر سیمین دشتی در خصوص مشکلات و نارسایی های کلیه تشکیل شد. دانشجویان طی این جلسه ضمن آشنایی با عوارض ناشی از نارسایی های کلیه، راه درمان هر یک از آن­ها را فرا گرفتند.

در تاریخ 23 مرداد دکتر شهیده امینی در چهارمین جلسه ی از این سلسله نشست ها، به بررسی مشکلات تنفسی به ویژه آسم پرداختند و دانشجویان را با پروتکل­های مختلف درمانی و همچنین نحوه استفاده از دستگاه های کنترل مشکلات تنفسی آشنا کردند.

محور جلسه پنجم این مدرسه که در تاریخ 25 مرداد برگزر شد، بررسی ماهیت Covid-19 و پروتکل­های مختلف درمانی این بیماری بود که توسط دکتر حسین خلیلی تدریس شد. در ضمن با توجه به اهمیت و فراگیری جهانی این موضوع، جلسه با پرسش و پاسخ و مشارکت گسترده دانشجویان همراه بود.

جلسه پایانی این مدرسه در تاریخ 3 شهریور برگزار و دکتر تکتم فقیهی به بررسی بیماریهای کودکان و نحوه مدیریت و درمان آنها پرداخت.

مهدی احمدی
تهیه کننده:

مهدی احمدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *