محتوای خبری دانشکده داروسازی

جلسه شفاف سازی وضعیت تغذیه در دانشگاه و مشخص شدن میزان هزینه ها برگزار شد

 نشست دکتر اصفیاء مدیر امور دانشجویی و کامرانی رئیس اداره تغذیه با دانشجویان دانشکده داروسازی و دانشکده های تابعه دانشگاه برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشکده داروسازی جلسه شفاف سازی وضعیت تغذیه در دانشگاه و مشخص شدن میزان هزینه ها با مدیریت دکتر اصفیاء مدیر امور دانشجویی و کامرانی رئیس اداره تغذیه و دانشجویان دانشکده داروسازی ودیگردانشجویان دانشکده های تابعه دانشگاه  روز شنبه 19 آبان 1397 در تالار رازی برگزار شد.
 درآغاز پروهان دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه با ارائه گزارشی گفت: موضوع تغذیه از سالهای گذشته که با همکاری معاونت منجر به دو منویی شدن غذا  گردید، پیگیری شده است. وضیت مواد اولیه غذایی با توجه به قرارداد با برندهای معتبر مواد غذایی جهت تحویل به دانشگاه در سال گذشته و بهار امسال بهبود یافته است.غذای مناسب برای همه دانشجویان در تمام  طول سال تحصیلی تامین شده است. گزارش هایی که دانشجویان مبنی بر مشکلات حوزه تغذیه ارائه داده اند تا حصول نتیجه پیگیری کرده ایم. با وزارت بهداشت  جهت تامین مواد اولیه با کیفیت مذاکره داشته ایم.
وی افزود : با توجه به افزایش چند برابری قیمت ها شاهد کاهش کیفیت بودیم که از همان ابتدا اقداماتی جهت بهبود وضعیت تغذیه صورت گرفت اما آنگونه که شایسته بود کارساز نشد. در خصوص  شفاف سازی وضعیت قرارداد ها با معاونت دانشجویی مکاتبه کردیم. جهت بهبود وضعیت تغذیه که شامل نظارت مستقیم دانشجویان و بازدید های منظم از مراکز طبخ و توزیع غذا می شود برنامه هایی برای آینده تنظیم کرده ایم.
 سپس دکتراصفیاء در ارتباط با وضعیت قرارداد ها و سرانه های دریافتی تغذیه در دانشگاه گفت: بودجه تغذیه هر ساله به صورت میانگین بر اساس میزان نفراتی که غذا را مصرف می کنند مشخص می شود و تنها هر سال بر اساس میزان  تورم مقداری بر این بودجه افزوده می شود.17قلم ماده غذایی در قرارداد تغذیه با قیمت مشخص از تاریخ اول بهمن سال 96  با پیمانکار مشخص شده که این قرارداد تا پایان دی ماه 97 ادامه خواهد داشت و متاسفانه تنها 2 قلم از این مواد توسط وزارت خانه تامین شده و باقی موراد اکثرا با افزایش 2تا 3 برابری مواجه شده است. 
مدیر امور دانشجویی اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ ، استیجاری و کوچک بودن آشپزخانه دانشگاه است که یقینا در کیفیت طبخ غذا موثر بوده  و امیدوارم با شروع ترم جدید آشپزخانه در حال ساخت در کوی دانشگاه  افتتاح شود. تحت هیچ شرایطی از مواد اولیه ای که در وعده قبل آماده شده است برای وعده بعد استفاده نخواهد شد.غذاهای مصرف نشده در سلف های دانشگاه به طور کامل به آشپزخانه مرکزی برگشت داده شده و از آنجا به نهادهای خیریه ارسال میشود.
وی افزود با تمامی درخواست های شورا موافقت شده و سازوکارهای اجرای آن به صورت مشخص اعلام خواهد شد.
هیچ مشکلی با بازبینی و نظارت وجود ندارد و با هماهنگی هایی که شورای صنفی دانشجویان انجام خواهد داد از بازدید دانشجویان از وضعیت سلف استقبال می کنیم.
 کامرانی نیز درباره وضعیت تغذیه و مشکلات موجود گفت: یکی از مهم ترین مشکلات در حوزه تغذیه فراهم نمودن  مواد اولیه ای است که قبلا توسط شرکت ها تولید می شد و در حال حاضر  یا تولید نمیشود یا با کیفیتی بسیار پایین تر تولید می شود.اداره تغذیه فقط میتواند بر کیفیت غذا نظارت داشته باشد و در در انتخاب سرآشپز هیچ نقشی ندارد. تنها المان مد نظر در انتخاب پیمانکار در مزایده ها ارائه قیمت پایین تر است و به همین جهت نمی توان پیمانکاری که بالاترین کیفیت را ارائه می دهد انتخاب کرد. 
در پایان، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد که از جمله موارد مهم مطرح شده در آن می توان به زمان بندی نامناسب تحویل غذا به دانشجویان، مسمومیت های حاصل از غذاهای توزیع شده در سلف، کمبود غذا در سلف ها، نبود ناظر بر تغذیه در محل توزیع و کیفیت پایین برخی غذاها اشاره کرد.
خبر: یزدی و رمضان زاده
عکس: دانشجویان 
 
 
کلمات کلیدی
تهیه کننده: