محتوای خبری دانشکده داروسازی

سیزدهمین ژورنال کلاب گروه اقتصاد و مدیریت دارو در دانشکده داروسازی برگزار شد

ژورنال کلاب گروه اقتصاد و مدیریت دارو با عنوان «تقاضای القایی در نظام سلامت» در دانشکده داروسازی برگزار شد.

برگزاری ژورنال کلاب گروه اقتصاد و مدیریت دارو با عنوان

به گزارش روابط عمومی دانشکده داروسازی، این جلسه با ارائه دکتر الهه خراسانی دستیار گروه در حضور جمعی از اساتید و دانشجویان این رشته به صورت آنلاین ۶ مرداد ۹۹ برگزار شد.
دکتر خراسانی عنوان کرد یکی از مهم‌ترین مباحثی که امروز در اقتصاد و مدیریت سلامت مطرح می‌شود، تئوری تقاضای القایی است. در واقع به القا ارائه، مراقبت یا فروش خدمت غیرضرور به مراجعین سیستم سلامت که با اعمال قدرت از طرف ارائه کنندگان خدمت همراه است و منافع ارایه دهندگان خدمات سلامت بر منافع بیمار ارجحیت پیدا می‌کند، تقاضای القایی گفته می‌شود.
وی در ادامه به قدرت بازار پزشکان مبتنی بر نبود تقارن اطلاعات اشاره کرد و گفت: پزشکان اطلاعات بیشتری درباره ارائه خدمات به بیماران دارند. بیماران به ندرت می‌دانند که به چه خدمات پزشکی و چه مقدار از آن را نیاز دارند. اجرانشدن و به کار گیری گایدلاین‌های بالینی در سطح بیمه‌ها برای نظارت بر ارائه خدمات سلامت، یکی از عوامل بستر ساز وقوع تقاضای القایی است. دکتر خراسانی در ادامه مواردی نظیر مفهوم تقاضای القایی، تصورات اشتباه از تقاضای القایی، فساد و تقاضای القایی، نمونه‌هایی از خدمات درمانی با تقاضای القایی بالقوه، تقاضای القایی در حوزه داروسازی، عوامل کلان و خرد تاثیرگذار بر تقاضای القایی، ویژگی‌های تقاضای القایی در ایران را مورد نقد و بررسی قرار داد.

در پی شیوع ویروس کرونا این سلسله جلسات دوشنبه هر هفته ساعت ۸:۳۰ صبح به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

کلمات کلیدی
مهدی احمدی
تهیه کننده:

مهدی احمدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *