محتوای خبری دانشکده داروسازی

موفقیت گروه اقتصاد و مدیریت دارو در کسب جایزه انجمن بین المللی اقتصاد و دارو(ISPOR)

گروه اقتصاد و مدیریت دارو دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، برای دومین سال پیاپی موفق به کسب دو جایزه از انجمن بین المللی اقتصاد دارو (ISPOR) شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، در اختتامیه کنفرانس سالانه انجمن بین‌المللی اقتصاد دارو 2021 که روز پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 به صورت مجازی برگزار شد، در مراسمی ضمن معرفی تشکل های فعال این انجمن در سراسر جهان، از افراد تاثیرگذار که در زمینه توسعه ماموریت این انجمن بین‌المللی قدم های ارزنده ای برداشته اند، تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم در بخش جایزه بهترین تشکل فعال در کشورهای با درآمد متوسط و پایین طبق شاخص بانک جهانی (Outstanding LMIC Chapter Award)، دانشگاه علوم پزشکی تهران توانست از بین بیش از 150 تشکل دانشجویی فعال در جهان، برای دومین سال پیاپی موفق به دریافت جایزه شود. این تشکل سال گذشته نیز جایزه بهترین تشکل نوپا را از این انجمن دریافت کرده بود.

همچنین در بخش جوایز فردی، دکتر سیدحسین حاجی میری دستیار گروه اقتصاد و مدیریت دارو، موفق به دریافت جایزه Distinguished Service Award شد.
در ضمن دو دانشگاه از کشور هندوستان، پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. جایزه بهترین تشکل در کشورهای غیر از LMIC نیز به چپتری از کشور استرالیا و دو چپتر از ایالات متحده رسید. این جوایز هر سال به پاس قدردانی از فعالیت هایی اعطا می شود که توانسته باشد در توسعه ماموریت ISPOR جهت ارتقای تصمیم گیری در سیاست های سلامت قدم بردارد.

توضیح اینکه هسته مرکزی این تشکل که از دستیاران گروه اقتصاد و مدیریت دارو در دانشکده داروسازی تشکیل می شود، در طی فعالیت دو ساله خود، توانسته اقدامات ارزشمندی در توسعه علم اقتصاد و سیاستگذاری سلامت و ایجاد نگرش بر این محور در تصمیم گیری های سلامت در سراسر کشور برای دانشجویان علوم پزشکی انجام دهد که از این میان می توان به برگزاری کارگاه های متعدد در 9 دانشگاه مختلف کشور، چندین وبینار آموزشی شامل مدرسه «ضروریات اقتصاد و مدیریت دارو برای راهبران آینده» با همکاری انجمن دانشجویان داروسازی ایران و همچنین «مدرسه اقتصاد و مدیریت دارو» با همکاری دبیرخانه بیست و سومین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور (IPSS)، ژورنال کلابهای متمرکز، نشست تخصصی «معرفی ده الگوی برتر در سیاست های اقتصاد سلامت جهان» با حضور مجازی مقام ارشد علمی ISPOR در کنار سیاستگذاران سلامت کشور با بیش از سیصد و پنجاه شرکت کننده و وبینار «نقد ضابطه قیمت گذاری دارو؛ فرصتها و چالشهای صنعت داروسازی» با حضور 6 نفر از خبرگان صنعت و دانشگاه اشاره کرد.

 ISPOR معتبرترین انجمن تخصصی جهان در حوزه اقتصاد و سیاست گذاری سلامت می باشد که از سال 1995 شروع به فعالیت کرده و اکنون بیش از 20 هزار عضو فعال دارد. در این تشکل، شبکه ای اختصاصی برای دانشجویان تعریف شده که در آن بیش از 1600 دانشجو از 70 کشور جهان در آن به فعالیت علمی، اجرایی و پژوهشی می پردازند. در شبکه دانشجویی بیش از 150 تشکل (چپتر) فعال وابسته به دانشگاه هایی از کشورهای مختلف به رسمیت شناخته شده اند.

 

مهدی احمدی
تهیه کننده:

مهدی احمدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *