محتوای خبری دانشکده داروسازی

هم اندیشی اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی در خصوص توسعه دانشگاه نسل سوم و چهارم

جلسه هم اندیشی اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی در خصوص توسعه دانشگاه نسل سوم و چهارم برگزار شد.

 گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده داروسازی در ابتدای جلسه دکتر شریف زاده، رئیس دانشکده ضمن تشکر از حضور اساتید در خصوص ماموریتی که براساس بسته تحول آموزشی به دانشکده های داروسازی محول شده، ورود به عرصه دانشگاه های نسل سوم و چهارم را ضروری دانست و افزود: داروسازی از سال ها قبل برحسب ماهیت رشته و وظیفه ای که به عهده این رشته گذاشته شده تا حدودی به این عرصه وارد شده و پیشرفت ها و موفقیت هایی هم داشته است. نمونه آن برنامه ای است که در مراکز رشد و فناوری دارویی به نتیجه رسیده و در حال حاضر در سطح وسیع تر برای دانشکده داروسازی مطرح شده است.
سپس دکتر کبریایی زاده استاد و مدیر گروه اقتصاد و مدیریت دارو با بیان مقدمه ای به طرح موضوع دانشگاه های نسل چهارم پرداخت و توضیحاتی در خصوص ویژگی های نسل های مختلف دانشگاه به ویژه نسل سوم و چهارم و اثرگذاری دانشگاه های نسل چهارم در توسعه اقتصادی کشورها ارائه داد و تاکید کرد که توسعه اقتصادی کشورهایی نظیر ایرلند و کره در سال های اخیر حاصل تغییر ساختارهای دانشگاهی و ایجاد دانشگاه های نسل چهارم بوده است.  
در ادامه دکتر حاجی میری دستیار گروه مدیریت و اقتصاد دارو ابعاد زیرساختی دانشگاه های نوآور که شامل راهبری و حاکمیت، بین المللی سازی، ارتباطات عرصه فعالیت های حرفه ای و دانشگاهی، ظرفیت های سازمانی و توسعه منابع انسانی و همچنین جایگاه مبانی کارآفرینی در ساختار آموزشی  می شود را با ارائه نمونه هایی از دانشگاه های نسل چهارم در سراسر دنیا از جمله در کشورهای آمریکا، فرانسه، اسپانیا، دانمارک، مجارستان و انگلستان را شرح داد.
در این جلسه دیگر اعضای هیات علمی به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در این خصوص پرداختند.
همچنین در ادامه نتایج مطالعه پایلوت نگرش سنجی که پرسش نامه آن از هفته قبل در اختیار اعضای هیئت علمی دانشکده قرار گرفته بود توسط دکتر کبریایی زاده ارائه شد. این مطالعه برگرفته از دستورالعملOECD (سازمان همکاری های توسعه تجاری) برای توسعه نسل های جدید دانشگاهی طراحی و اجرا شده و هدف آن بررسی وضعیت کنونی است.
جلسه پس از جمع بندی و تحلیل نظرات کارشناسانه اعضای هیئت علمی درراستای هدفمندی جلسات منظم در آینده برنامه ریزی شد تا دانشکده داروسازی بتواند به عنوان الگو برای تمام مراکز علوم پزشکی کشور فعالیت داشته باشد.
خبر: یزدی

کلمات کلیدی
تهیه کننده: