محتوای خبری دانشکده داروسازی

پنجمین ژورنال کلاب گروه اقتصاد و مدیریت دارو به صورت آنلاین در دانشکده داروسازی برگزار شد

ژورنال کلاب آنلاین گروه اقتصاد و مدیریت دارو با عنوان “Good Research Practices for Measuring Drug Costs in Cost-Effectiveness Analyses: Medicare, Medicaid and Other US Government Payers Perspectives” در دانشکده داروسازی برگزار شد.

پنجمین ژورنال کلاب گروه اقتصاد و مدیریت دارو به صورت آنلاین در دانشکده داروسازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده داروسازی این جلسه با ارائه دكتر رضا گرجی دستیار گروه در 29 اردیبهشت 99 در حضور جمعی از اساتید و دانشجویان این رشته به صورت آنلاين برگزار شد.

دكتر گرجی در ابتدا با ارائه مقدمه ای گفت از آنجایی که برنامه های عمومی بخش بزرگی از هزینه دارویی ایالات متحده را تامین می کنند، هدف این مطالعه، ارائه معیارهایی برای برآورد هزینه داروهای تامین شده توسط برنامه های عمومی ایالات متحده برای استفاده در مطالعات فارماکواکونومی (اقتصاد دارویی) می باشد.

سپس در ادامه مطالبی را برای آشنایی با برنامه های اصلی بیمه در ایالات متحده مطرح و دو برنامه Medicare و Medicaid  بیان کرد و گفت روش های تعیین میزان بازپرداخت مدیکر و مدیکید به داروخانه ها و بیمارستان ها از روش های ((Average Wholesale Price  AWP به (Average sales Price ASP) و ((Average Manufacturing Price AMP تغییر یافته و از سال ۲۰۰۵ سبب کاهش هزینه های برنامه های حمایتی دولتی شد.

دکتر گرجی در پایان برای محاسبه هزینه دارو در مطالعات هزینه اثربخشی در ایالات متحده به موارد:

محققان باید مقررات مربوط به هزینه دارو را كه توسط برنامه های عمومی پرداخت می گردند، در نظر بگیرند- هزینه دارو باید نشان دهنده هزینه واقعی خرید شامل  تخفیفات باشد- شفافیت در اطلاعات هزینه دارو باید تضمین شود- در نظر گرفتن دیدگاه برنامه عمومی توصیه می شود- داروهای پر هزینه نیاز به توجه ویژه دارند، به ویژه هنگامی که داروها بخش قابل توجهی از هزینه های مراقبت های بهداشتی را برای یک بیماری خاص به خود اختصاص می دهند و به دلیل تغییر در برنامه های عمومی، تجزیه و تحلیل حساسیت (Sensitivity Analysis)  ضروری است، اشاره کرد.

در پی شیوع ویروس کرونا اين سلسله جلسات دوشنبه هر هفته ساعت 8:30 صبح به صورت آنلاين برگزار مي شود.

 

کلمات کلیدی
مهدی احمدی
تهیه کننده:

مهدی احمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *