محتوای خبری دانشکده داروسازی

ژورنال کلاب گروه اقتصاد و مدیریت دارو در دانشکده داروسازی آنلاین برگزار شد

چهارمین جلسه ژورنال کلاب گروه اقتصاد و مدیریت دارو باعنوان «تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت پاندمی COVID-19 بر صنعت داروسازی کشورهای در حال توسعه » به صورت آنلاین در دانشکده داروسازی برگزار شد.

چهارمین جلسه ژورنال کلاب گروه اقتصاد و مدیریت دارو بصورت آنلاین  در دانشکده داروسازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده داروسازی، این جلسه با ارائه دكتر پریسا سیارسرای  15 اردیبهشت 99 با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان بصورت آنلاین برگزار شد. دکتر سیار سرای در ابتدا مقدمه ای در ارتباط با پاندمی COVID-19 ، مطالعات، گایدلاین های درمانی و کار آزمایی های بالینی در حال انجام در راستای مقابله با این ویروس بیان کرد و به اثرات کوتاه مدت و بلند مدت پاندمی COVID-19 پرداخت.

وی به اثرات کوتاه مدت به بروز کمبودهای دارویی، بروز تقاضای القایی و استوک داروهای مورد استفاده در بیماری های مزمن، افزایش مطالعات بالینی در بخش های تحقیق و توسعه شرکت های دارویی و پر رنگ شدن استفاده از تله مدیسین اشاره کرد. دکتر سیارسرای در خصوص اثرات بلند مدت گفت به نظر می رسد تاخیر در ثبت تاییدیه های مرتبط با ورود داروها به فهرست دارویی، لزوم حرکت به سمت خودکفایی در تولید و تامین دارو در کشورهای با صنعت دارویی نوظهور، کاهش سرعت رشد صنعت دارویی و تغییر عادات جامعه در مصرف فرآورده های سلامت را شاهد خواهیم بود.

در پایان جلسه اساتید و دانشجویان به بحث و ارائه توضیحات تکمیلی از جمله مشکلات جمع آوری اطلاعات مرتبط با وضعیت بالینی بیماران و ... پرداختند.

در پی شیوع ویروس کرونا اين سلسله جلسات دوشنبه هر هفته ساعت 8:30 صبح به صورت آنلاين برگزار مي شود.

 

کلمات کلیدی
مهدی احمدی
تهیه کننده:

مهدی احمدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *