محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

بازدید معاون دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه از اقدامات صیانت از حقوق شهروندی دانشکده دندانپزشکی

بازرسان دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه اقدامات صیانت از حقوق شهروندی دانشکده دندانپزشکی را ارزیابی کردند.

گالری عکس

گالری عکس 2
به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، دکتر پیمانه گوران، معاون دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه، فاطمه علیزاده، مهندس ناصر ندیری و ابراهیمی بازرسان دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه، روز سه شنبه 30 بهمن ماه 97 اقدامات صیانت از حقوق شهروندی دانشکده دندانپزشکی را مورد ارزیابی قرار دادند. 

بازرسی‌ها نتایج موثری برای سازمان به همراه دارد

دکتر آرش منصوریان، معاون اداری و مالی و دبیر کمیته صیانت از حقوق شهروندی دانشکده دندانپزشکی ضمن پخش فیلم مستندی از فعالیت‌های کمیته صیانت از حقوق شهروندی دانشکده در طول سال 97 ، از فعالیت‌های دفتر بازرسی با نظارت‌های سیستمی، مستمر و دوره ای تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: بازرسی‌ها نتایج موثری برای سازمان به همراه دارد که اصلاح فرآیندها، کارآمدی، بهبود روش‌ها ، احقاق حقوق مردم و شناسایی گلوگاه های فساد و منشاهای آن از جمله این نتایج است. وی هم‌چنین با بیان این که دانشکده ماموریت‌‎های مهم و متعددی به‌عنوان بزرگترین دانشکده در دانشگاه که فعالیت‌های آموزشی، درمانی، پژوهشی و بین المللی با کسب افتخارات ملی و بین المللی دارد گفت: با تاکیدات دکتر امیررضا رکن رئیس دانشکده و رئیس کمیته صیانت از حقوق شهروندی دانشکده دندانپزشکی و نگاه ویژه و اخلاق مدار ایشان به تمامی مراجعین و شهروندان دانشکده اعم از بیماران، دانشجویان داخلی و خارجی، دانشگاه‌های داخلی و خارجی، سازمان‌هاو موسسات، کارکنان و اساتید؛ حرکت با شتاب و البته با دقت را برای رسیدن به افزایش رضایت مندی مردم در دستور کار قرار دادیم و در حال حاضر شاهد افزایش رضایت‌مندی مراجعین هستیم. وی در ادامه مستندات کامل و گزارش جامعی از اقدامات نوآورانه صیانت از حقوق شهروندی در دو بخش اداری و درمانی ارائه کرد.
سپس در ادامه دکتر بهمن سراج ، مدیر گروه آموزشی کودکان و عضو کمیته صیانت ازحریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت: من بیشتر آدم منتقدیم و شاهد فعالیت‌ بسیار دانشکده و مجموعه هیات رییسه جهت افزایش رضایت‌مندی بیماران،تکریم و خدمت رسانی با فرهنگ سازی و نهادینه سازی و انجام فرآیندهای شفاف به طور سیستماتیک هستم. به طوری‌که در تمامی جلسات و شوراها همیشه از حقوق بیمار، حقوق دانشجو و حقوق مردم صحبت می‌شود که باید کرامت آنان حفظ شود و همگی موظف به پاسخ‌گویی موثر و اثربخش در قبال نیازهای سلامتی مردم هستیم.
در این ارزیابی دکتر آرش منصوریان، معاون اداری و مالی و دبیر کمیته، دکتر بهمن سراج مدیر گروه دندانپزشکی کودکان، دکتر مهدی نیکنامی معاون دانشجویی فرهنگی اجتماعی، منصوره مرادی رئیس امور اداری، اشرف طلایی مدیره پرستاری ، مهرداد نیکوکار سرپرست امور مالی، مهندس امیر اصغریان سرپرست امور عمومی پاسخگوی سوالات ارزیابان بودند.

اقدامات صیانت از حقوق شهروندی همراه با نوآوری در دانشکده دندانپزشکی  از ویژگی‌های مثبت ارزیابی است
در پایان، دکتر گوران معاون دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه، ضمن ابراز خوشحالی از اقدامات انجام شده صیانت از حقوق شهروندی، اصلاح فرآیندها همراه با نوآوری را از ویژگی‌های مثبت ارزیابی در دانشکده دندانپزشکی دانست.
توضیح این‌که: بازرسان صیانت از حقوق شهروندی دانشگاه در ادامه از بخش‌های درمانی، کلاس‌های آموزشی، امکانات، تجهیزات و تسهیلات مناسب برای مراجعین بخش‌های درمانی: اشتراک گذاری اینترنت وای فای، کارت خوان، تلفن همگانی، شارژ تلفن همراه، دستگاه پذیرایی، تلویزیون،علائم راهنمایی ، وضعیت دمایی، آب سرد کن و ... ، میز خدمت، دبیرخانه بازرسی و پاسخگویی به شکایات، سلف سرویس دانشجویان، بوفه، کتابخانه، سالن ورزشی، سرویسهای بهداشتی بازدید کردند.

توضیح اینکه، بازرسان دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه در جمع دانشجویان و بیماران در فضایی صمیمانه و دوستانه قرار گرفتند و با طرح پرسش و پاسخ‌هایی گفتگو داشتند.

گذری کوتاه بر اقدامات صیانت از حقوق شهروندی
در بخش اداری

سلسله کارگاه‌های آموزشی صیانت ازحریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی
به منظور توسعه و ترویج سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی، برای نخستین بارسلسله کارگاه های آموزشی با محوریت حقوق شهروندی ویژه تمامی رسته های شغلی در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

آگاهی بخشی به موقع از فرآیندهای اداری به مردم
برگزاری بیش از 10 جلسه تخصصی با اعضا کارگروه  تخصصی فرآیندهای دانشکده ،طراحی، تدوین و بروز رسانی بیش از 300 فرآیند ستادی و درمانی با همکاری مدیران گروه های آموزشی ،مسئولین و ثبت آن در سایت
تلفن گویای دو زبانه فارسی و انگلیسی - پذیرش تلفنی بیماران (نوبت دهی)

 اعمال نتایج نظرسنجی مردم در انتخاب و تجلیل از 40 کارمند نمونه و اخلاق مدار
ارج نهادن به خدمات ارزنده کارمندان متعهد و کارآمد با ارائه خدمات بهینه به شهروندان
فرهنگ سازی دیداری ، سایت فعال، راهنمای دانشکده از نگاه شهروندان

انتخاب دانشکده دندانپزشکی به عنوان قطب توسعه میزخدمت الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی تهران
خدمت رسانی 20 راهبر میز خدمت الکترونیک در بخش‌های اداری و درمانی تضمینی برای نظام پاسخگویی کارآمد به شهروندان

در بخش درمان
تحول در سیستم پذیرش بیمار و نگاه تخصصی به آن با ایجاد و راه اندازی واحد تریاژ
تجهیز بخش دندانپزشکی کودکان به سیستم اتاق عمل ، بیهوشی و هدفانتوم‌های مجهز و پیشرفته اتاق بهداشت
راه اندازی سیستم پکس PACS  و تجهیز بخش رادیولوژی به مدرن‌ترین بخش رادیولوژی، سیستم HIS وسیستم جامع مدیریت اطلاعات داروخانه

خبرنگار و عکاس: حمیده ایزدی

کلمات کلیدی
تهیه کننده: