محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت

چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان فک و صورت ایران، ششمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس و چهارمین همایش محققین جوان جراح دهان فک و صورت در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده؛ رئیس چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان ، فک و صورت ایران، دکتر فریدون پوردانش گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی بیماری های قلبی - عروقی، حوادث و سرطان ها جزو سه عامل اصلی مرگ و میر در کشور به شمار می آیند.
دکتر پوردانش با اشاره به اینکه حوادث و تصادفات از نظر بروز مرگ و میر در کشور در رتبه دوم است بر اهمیت برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان ، فک و صورت ایران تاکید کرد و افزود: تعداد 100 مقاله در بخش فک و صورت و ایمپلنت و75 مقاله در بخش محققان جوان به دبیرخانه همایش ارسال شده است که در بخش فک و صورت 47 سخنرانی ، در بخش محققان جوان 17 ، در بخش ایمپلنت 28 و در بخش پوستر 59 اثر ارائه خواهد شد.
دکتر محمد تقی کیانی، دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین المللی گفت: در این کنگره سمپوزیوم های متعددی برگزار می شود که از مهمترین آنها می توان به سمپوزیوم تروما (صدمات) براثر تصادف ها اشاره کرد.
دبیر اجرایی افزود: هدف از برپایی این کنگره و ششمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس، ارتقای سطح علمی فوق تخصص های رشته جراحی فک و صورت، ‌جراحان پلاستیک ، متخصصان گوش و حلق و بینی و نیز متخصصان رشته دیجیتال ایمپلنتولوژی و آشنایی آنان با جدیدترین مباحث روز دنیاست که حضور چهره های شاخص بین المللی در این کنگره به غنای علمی آن می افزاید.
دکترکیانی ادامه داد: باتوجه به حجم بالای بیماران تصادفی در کشور این سمپوزیوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همچین سمپوزیوم پاتولوژی که مربوط به تومورها و سرطانهای ناحیه سر و صورت است در کنار سمپوزیوم های مربوط به بیماران دچار شکاف لب، کام و ناهنجاریهای جمجمه ،‌فک و صورت و اختلالات مادرزادی و رشدی تکاملی و همچنین جراحی های زیبایی مختص صورت برگزار می شود.
دبیر اجرایی این کنگره افزود: در چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان ،‌فک و صورت ایران و ششمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس کارگاهی با حضور دکتر فرانسیسکو باربوسا از اسپانیا که از متخصصان برجسته رشته دیجیتال ایمپلنتولوژی است برگزار می شود تا دندانپزشکان کشور بتوانند علاوه بر آشنایی با مباحث نظری این رشته جدید به طور عملی نیز آموزش ببینند.
دکتر رضا تبریزی با اشاره به اینکه سرطان دهان چهارمین سرطان شایع است که در مردان بیش از زنان بروز می کند،افزود: با تشخیص در مراحل اولیه سرطان دهان درمان پذیر است و  زخمهایی که بیش از دو هفته بدون علت در دهان ایجاد می شود و خوب نمی شود می تواند از علائم سرطان دهان باشند.
وی گفت: سیگارکشیدن، غذاهای بسیار داغ و حاوی ادویه زیاد و تحریک کننده ها و ژنتیک می تواند از عوامل بروز سرطان دهان باشند. تشخیص بر اساس علائم کلینیکی است که متاسفانه بیماران در مراحل آخر بیماری که ضایعه گسترش یافته و اندازه ضایعه بزرگ شده به پزشک مراجعه می کنند.
دکترتبریزی با اشاره به توانمندی جراحان کشورمان با آخرین روش های بازسازی بافت های بدن گفت: امروزه جراحی های میکروواسکولار(جراحی های پیوندی میکروسکوپی) با هدف بازسازی نقاط از دست رفته بدن از  رشته های جدید جراحی در جهان محسوب می شود که جراحان کشورمان در مراکز دانشگاهی قادر به بازسازی نسوج از دست رفته بافت صورت بر اثر سرطان و تصادفات با استفاده از این روش ها هستند.
توضیح اینکه: چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، همزمان با ششمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس با هدف ارایه جدیدترین دستاوردهای بازسازی صورت، از 27 تا 30 بهمن ماه 94 در هتل المپیک تهران برگزار و در این همایش 33 کارگاه آموزشی و 9 جراحی زنده نیز ارائه می شود.

خبرنگار : فاطمه زمانی
عکس: آرشیو

کلمات کلیدی
تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *