محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

تبادل اطلاعات و انتقال تجارب برای الگو برداری و نحوه راه اندازی سیستم HIS و استقرار داروخانه مرکزی

نشست معاونان مالی اداری و هیات همراه دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی تبریز و تهران برای مشاوره، الگو برداری، آموزش نحوه راه اندازی سیستم HIS و استقرار داروخانه مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، نشستی با عنوان مشاوره و الگوبرداری از سیستم داروخانه و HIS دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر منصوریان، معاون اداری مالی، مدیر پرستاری و IT این دانشکده با دکتر فرهادی، معاون مالی اداری و هیات همراه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، روز یکشنبه 23 اردیبهشت 97 در سالن شورای دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در این نشست به راه اندازی سیستم داروخانه در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره شد که برای نخستین بار در سال 95 و با همکاری داروخانه 13 آبان تحت نظر داروخانه های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا شد که نتایج و عملکردی متفاوت از سیستم سنتی انبار داری گذشته را نمایان ساخت و پس از آن واحدهای زیادی خواهان راه اندازی و استفاده از سیستم داروخانه با استفاده از نرم افزار HIS شدند.
دکتر آرش منصوریان معاون مالی اداری دانشکده در مورد مشکلات و چالش های پیش رو در راه اندازی و هموارسازی این سیستم گفت: همکاری و یافتن داروخانه مجری و تعدیل مقاومت نیروی انسانی در مراحل آغازین و در مسیر استفاده از آن بسیار مهم است.
در این نشست معاون مالی اداری تاریخچه ای از سستم HIS و استقرار داروخانه مرکزی، ارائه راهکارهای موثر برای راه اندازی آن، آشنایی با موانع و مشکلات پیش رو و البته راهکارهای برای برطرف سازی موانع را بیان کرد.
وی افزود: دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی، با شرکت در جلسات متعدد کارگروه های آموزشی، آشنایی با متدها و نحوه اجرای آن در حال راه اندازی سیستم HIS است و در گام بعدی داروخانه منتخب خود را برای راه اندازی داروخانه مرکزی معرفی خواهد کرد.
در ادامه دکتر منصوریان افزود: حضور در جلسات متعدد کارگروه های آموزشی برای تبادل اطلاعات و انتقال تجارب از دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی تهران به دانشکده های دندانپزشکی سطح کشور که تمایل به راه اندازی سیستم HIS و داروخانه مرکزی را دارند و متقاضی تغییر سیستم انبارداری سنتی به داروخانه مرکزی هستند، در گام دوم توصیه می شود.
گام نخست نیز مراجعه به دانشکده دندانپزشکی و آشنایی با این سیستم و شناخت و آشنایی بیشتر با مشکلات و موانع پیشرو، راهکارهای حل مسئله و هموارسازی موانع و... خواهد بود.
 
 
خبرنگار و عکاس: فاطمه زمانی

 

تهیه کننده: